Tak levná Octavia na trhu dlouho nebyla. Škoda srazila cenu pod 600 tisíc korun

Škoda Octavia Combi RS stojí bezmála 1,1 milionu korun.
Škoda omladila Octavii a začíná ji uvádět na český trh. Poprvé také za její volant pustila novináře.
Na první pohled se auto změnilo jen decentně. Všimnete si jistě přepracovaných předních světel, upravená byla i světla skupinová. Úprav se dočkaly oba nárazníky.
Provedení Sportline půjde do prodeje až později, přesto při prvních jízdách bylo k dispozici. Poznáte ho podle tříramenného volantu, sportovních sedaček s integrovanou hlavovou opěrkou a zvenku třeba podle černých detailů, log "Sportline" nebo až 19palcových litých kol.
Podoba přední diodových světel v základní verzi... Zobrazit 26 fotografií
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 7. 2024 14:53
Tak levná byla Octavia naposledy na přelomu let 2022 a 2023. Škoda Auto v půlce července přidala do ceníku omlazeného bestselleru další čtyři výbavové stupně, a jakkoliv si pro sebe většinu titulků ukradne sportovní RS, mnohem zajímavější je situace na druhé straně spektra, kam se nastěhovala výbava Essence.

Škoda Auto v posledních měsících zmodernizovala téměř všechny své modely a také změnila názvy výbav. Dnešní Octavia Essence je tedy dřívější Octavia Active a na rozdíl od některých jiných modelů, které v Česku úplně základní výbavu vypustily, bestseller nižší střední třídy se jí nadále drží. Důvod je jasný, příznivá základní cena. Nový vstupní model totiž s 1.5 TSI o výkonu 85 kW stojí 569 900 korun.

Levnější Octavia na českém trhu dlouho nebyla, naposledy počátkem roku 2023, než došlo k plošnému zdražení a vypuštění základního litrového tříválce. Ten tehdy ve výbavě Active začínal na 519 900 korunách, za 569 900 korun jako dnes pak šlo před rokem a půl koupit také patnáctistovku TSI, ovšem v silnější verzi se 110 kW. Ta ale následně zdražila na 619 900 korun.

Nutno podotknout, že výbava Essence není úplně chudý příbuzný. Ano, má jen ocelová 16palcová kola s kryty a postrádá třeba ozdobné chromované lišty. Pořád ale přijíždí s osmi airbagy, nouzovým brzděním, pomocníkem pro jízdu v pruhu, tempomatem, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem s desetipalcovou obrazovkou, desetipalcovými budíky, zadními parkovacími senzory, automatickými stěrači, dálkovým centrálním zamykáním, diodovými světly vpředu i vzadu a kombík má navíc střešní ližiny. Je to také lepší výbava než u někdejšího základu Active.

Za karoserii kombi se připlácí 40 tisíc korun, dvouspojkový automat DSG znamená příplatek 50 tisíc korun. Výbava Essence se kromě základní patnáctistovky pojí i se všemi dalšími nabízenými motorizacemi, třeba základní 85kW turbodiesel přijde na 619 900, respektive 659 900 korun s karoserií kombi.

Následují stupně Selection a Top Selection, které už Octavia v nabídce měla a jejichž ceny se nezměnily. Novinku představuje model Selection Exclusive, což je jakýsi ideový pokračovatel Octavie Laurin & Klement naposledy dostupné u třetí generace vozu. Nový vrchol poznáte snadno, má standardní maticová diodová světla a 18palcová litá kola.

Uvnitř nechybí kožené čalounění, sedadla mají vpředu nejen vyhřívání, ale také odvětrávání a masážní funkci. Dále jsou standardem též průhledový displej, 13palcová navigace, panoramatický kamerový systém nebo balíček asistentů obsahující automatické parkování, sledování mrtvých úhlů nebo adaptivní vedení v jízdním pruhu. Motorová paleta obsahuje jen benzinový nebo naftový čtyřválec se 110 kW, řeč je přitom o základní ceně 849 900 korun.

O 50 tisíc korun níže, ovšem se stejnými motory, startuje Octavia Sportline. Ta vychází z výbavy Top Selection, přihazuje ale černě lakované doplňky karoserie, 17palcová litá kola s aerodynamickými kryty, sportovní podvozek či sedadla a volant. Také Sportline má standardně maticová diodová světla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, desetipalcové rádio, desetipalcové budíky, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo adaptivní tempomat.

Crème de la crème nabídky je však Octavia RS. Nově je výhradně benzinová, s dvoulitrem o výkonu 195 kW, pohonem předních kol a dvouspojkovým automatem. Pryč jsou ruční řazení, čtyřkolka, turbodiesel i plug-in hybrid. Díky posílení o 15 kW je ale RS nyní rychlejší. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo o 0,3 s na 6,4 s (6,5 s u kombi), maximální rychlost zůstala elektronicky omezena na 250 km/h. Součástí modelu RS je také diferenciál s elektronicky řízenou svorností, větší brzdové kotouče nebo o 15 mm snížený sportovní podvozek.

Ceník - Škoda Octavia

Essence Selection Top Selection Selection Exclusive Sportline RS
1.5 TSI / 85 kW 569 900 Kč 629 900 Kč 699 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 TSI / 85 kW DSG 619 900 Kč 679 900 Kč 749 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 TSI / 110 kW 619 900 Kč 679 900 Kč 749 900 Kč 849 900 Kč 799 900 Kč ----------
1.5 TSI / 110 kW DSG 669 900 Kč 729 900 Kč 799 900 Kč 899 900 Kč 849 900 Kč ----------
2.0 TSI / 195 kW ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1 059 900 Kč
2.0 TDI / 85 kW 619 900 Kč 679 900 Kč 749 900 Kč ---------- ---------- ----------
2.0 TDI / 110 kW DSG 719 900 Kč 779 900 Kč 849 900 Kč 949 900 Kč 899 900 Kč ----------

*Za kombi se připlácí 40 tisíc korun.

Vizuálně auto poznáte podle sportovních nárazníků, černých 18palcových litých kol nebo sportovních sedadel. Ani tady nechybí maticová diodová světla, 13palcová navigace nebo sledování mrtvých úhlů. RS je ale také jedinou Octavií, která v základu stojí přes milion, konkrétně 1 059 900 korun.

Co se změnilo u zmodernizovné Škody Octavia najdete v komentované galerii.

 

Právě se děje

Další zprávy