Škoda Auto loni prodala 866 800 aut, polepšila si téměř o pětinu

ČTK ČTK
12. 1. 2024 13:24
Mladoboleslavská automobilka zveřejnila své celosvětové prodeje za loňský rok. Navzdory problémům v automobilovém průmyslu dodala víc aut než v roce 2022. Největším prodejním skokanem je elektromobil Enyaq, nejprodávanějším vozem nadále Octavia.
Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 866 800 vozů, o 18,5 procenta víc než předloni. Důvodem je růst odbytu na klíčových trzích, na největším trhu v Německu o 17,6 procenta. Mezi modely se nejvíce zvedly prodeje plně elektrického modelu Enyaq, a to o 52,1 procenta. Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě.

Největším trhem bylo loni Německo, kam automobilka dodala 157 800 vozů, což je o 23 600 víc než v roce 2022. Vedle Německa se prodeje nejvíce zvýšily ve Velké Británii, a to o 41,8 procenta na 70 300 vozů. Na domácí trh dodala Škoda Auto 87 800 vozů, je to nárůst o 23,4 procenta.

Největším prodejním regionem zůstává západní Evropa s nárůstem 27,4 procenta na 480 100 vozů. Mimo Evropu stouply prodeje v Turecku a na Tchaj-wanu, a to o 81,8, respektive o 51,5 procenta. V Číně se odbyt snížil o 48,9 procenta na 22 800 vozů. V Indii zaznamenala značka pokles o 5,8 procenta na 48 800 prodaných vozů.

Nejprodávanějším modelem zůstala podle firmy s nárůstem o 36 procent na 191 900 vozů Octavia, následují Kamiq a Kodiaq se 116 500, respektive 105 900 vozy. Největší nárůst zaznamenal elektrický Enyaq s růstem o 52,1 procenta na 81 700 aut a Scala s růstem 49,8 procenta na 59 200 aut.

Podle předsedy představenstva automobilky Klause Zellmera loni dosáhla automobilka působivých výsledků navzdory ekonomickým a tržním obtížím.

"Rostoucí poptávka napříč našimi modelovými řadami nahrává naší strategii nabízet zákazníkům při přechodu k elektrické mobilitě možnost volby mezi spalovacím, čistě elektrickým a hybridním pohonem," uvedl Zellmer. Automobilka podle něj letos zahájí uvedení šesti nových elektromobilů modelem Elroq. "Náš obchodní model je stabilní, i když zůstáváme ostražití vůči novým výzvám na nepředvídatelném globálním trhu," doplnil Zellmer.

Elektrický model Enyaq dosáhl loni nejvyššího prodeje od uvedení na trh. "Enyaq se stal nejprodávanějším elektrickým vozem v České republice a na Slovensku a dostal se mezi nejžádanější elektromobily v dalších klíčových evropských trzích, například v Německu byl v listopadu a prosinci vůbec nejprodávanějším elektromobilem," uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Škody Auto Martin Jahn.

Loni v září vstoupila automobilka na vietnamský trh, kde chce po roce 2030 překročit hranici 40 000 ročně prodaných vozů. Společnost se připravuje také na vstup na trh v Kazachstánu, kde začne s montáží čtyř modelů, a to Kodiaq, Kamiq, Karoq a Octavia.

 

Právě se děje

Další zprávy