Sen nomádů přijíždí: Volkswagen představil obytný vůz a konečně má i toaletu

Spát mimo kemp se v řadě zemí EU nesmí. S Grand Californií se tak vyplatí jet třeba do Norska, kde to problém není.
Obytný Volkswagen California je legenda, která letos slaví už třicáté narozeniny. K nim získala novou verzi ve stylových barevných provedeních a bohatou výbavu. Vyrábí se i varianta s malou vestavěnou kuchyní. V porovnání s novým modelem Grand California je ale na první pohled patrné, že novinka nabídne podstatně více prostoru.
Tak jako California vychází z užitného Transporteru, Grand California využívá jako základ dodávku Crafter. To je poznat nejen díky designu přední části vozu, ale i díky samotným rozměrům. Auto není žádný drobek – na délku měří šest metrů, je vysoké tři a široké dva metry.
V zadní části vozu se nachází spací prostor s manželskou postelí. Auto je tak velké, že zde lidé mohou spát v poloze napříč. Samozřejmostí je sada LED osvětlení a úložné prostory na drobnosti.
To děti si jako obvykle oblíbí horní prostor, takzvanou alkovnu. V malé Californii se do výklopného stanu musíte vyšplhat po předních sedadlech řidiče a spolujezdce. Tady už bude pohodlnější žebříček.
Foto: Volkswagen
Jan Markovič Jan Markovič
16. 8. 2018 14:26
Volkswagen California je oblíbeným autem cestovatelů, protože je rychlejší než klasické obytné vozy. Až doteď mu ale chyběla zásadní věc – toaleta. Německá automobilka proto představila nový model Grand California, který přináší víc místa pro lidi a také onu vytouženou místnost. Jak vypadá, si můžete prohlédnout ve fotogalerii.
 

Právě se děje

před 9 minutami

ČEZ dostal od úřadu pro jadernou bezpečnost povolení pro nový jaderný zdroj v Dukovanech

Společnost Elektrárna Dukovany II ze skupiny ČEZ toto pondělí získala od Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) povolení k umístění nového jaderného zdroje v Dukovanech. Sdělil to mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Podle firmy jde o jeden z nejvýznamnějších přípravných kroků před zahájením stavby a výběrem dodavatele. Příprava a zpracování dokumentace pro licenční řízení trvala pět let a její součástí bylo přes 200 odborných studií, analýz a rozborů, uvedl ČEZ.

SÚJB dnes na svém webu uvedl, že na posouzení žádosti spolupracoval tým inspektorů úřadu, specialistů Státního ústavu radiační ochrany a dalších expertů. Správní řízení trvalo téměř 12 měsíců. Byla při něm hodnocena zadávací bezpečnostní zpráva a další dokumenty, které se podle atomového zákona k žádosti přikládají. "Z hodnocení nevyplynuly žádné skutečnosti, které by vydání povolení bránily," řekla předsedkyně SÚJB Dana Drábová.

Zdroj: ČTK
Další zprávy