Zatím pouze tříválce
Motory Arony mají přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a systém stop-start. Aktuálně jsou na výběr dva benzinové tříválce 1.0 TSI s výkony 70 a 85 kW. Slabší se kombinuje s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější s šestistupňovou nebo dvouspojkovým automatem DSG.
V průběhu listopadu společně s výbavou FR nabídku rozšíří také nový čtyřválec 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW se systémem vypínání poloviny válců a asi v druhé polovině roku 2018 přijde na trh ještě tříválec 1.0 TSI (70 kW) upravený na spalování stlačeného zemního plynu.
Na výběr budou mít také fandové nafty, ale do ceníku se první turbodiesel dostane až v průběhu listopadu. Bude se jednat o slabší čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou.
V únoru 2018 přibude silnější verze motoru 1.6 TDI o výkonu 85 kW s šestistupňovou převodovkou a měsíc na to si budou moci zákazníci objednávat i samočinnou převodovku DSG pro slabší z obou turbodieselů. Ještě je třeba dodat, že kvůli plnění emisní normy Euro 6 mají oba turbodiesely katalyzátor SCR, který ke svému fungování potřebuje močovinu neboli kapalinu AdBlue.
My jsme si právě turbodiesel s výkonem 85 kW vyzkoušeli na silnicích v okolí Barcelony. Podle údajů palubního počítače s ním lze jezdit za 4 litry na 100 km. I když se z něj snažíte dostat maximum, spotřeba se nedostane přes 8 litrů. Jinak je turbodiesel pod přední kapotou dobře odhlučněný, a dává o sobě vědět jen při vytočení k 4000 otáčkám za minutu.
Naftový motor se kombinuje s šestistupňovou převodovkou a má velmi dlouhou "pětku" i "šestku". Díky tomu v rychlosti 130 km/h na šestý rychlostní stupeň točí motor jen lehce přes 2000 otáček za minutu. Na druhou stranu je třeba i v menším kopci při rychlosti okolo 100 km/h podřadit až na čtvrtý rychlostní stupeň. Kdo rád spoří, tomu tahle kombinace bude vyhovovat, v opačném případě je lepší podívat se po nějakém benzinovém motoru.