Seat uvádí na trh svůj malý crossover s názvem Arona. Atraktivní automobil sympatických rozměrů by měl v nabídce španělské značky suplovat chybějící kombi na bázi nové Ibizy. Z hlediska vnitřního prostoru samozřejmě neposkytuje stejné služby jako kombi, ale má zase jiná pozitiva. Už jsme se s ním svezli, a tak vám prozradíme jaká. Arona v portfoliu patří mezi Ibizu a Leon, v základní verzi Reference s nejslabším motorem 1.0 TSI/70 kW přijde na 365 900 korun.
Na silnici suverénní
Malý seat dostal docela velká kola s průměrem 665 mm a standardní ráfky sériového modelu mají poloměr 16 palců. Pro základní výbavu Reference jsou ocelové, vyšší výbavy Style a Xcellence mají kola z lehkých slitin.
Jinak jsou v nabídce příplatkové výbavy ještě 17palcová kola a v rámci paketu Street Xcellence dokonce 18palcová kola (na obrázku). Ještě zbývá dodat, že u všech verzí na každém kole najdete výhradně kotoučové brzdy.
Rovný španělský asfalt příliš neprověřil jízdní komfort Arony, ale musím uznat, že jízdní vlastnosti jsou perfektní. Náklon v zatáčkách je minimální a nedotáčivost potlačena na minimum. Řízení s elektrickým posilovačem sice neposkytuje žádnou zpětnou vazbu, ale jinak je velmi přesné a docela přímé.
Svižně protáhnout Aronu úzkými serpentýnami je pro řidiče radost, automobil v zatáčkách rychle reaguje na pokyny od volantu a s přehledem drží zvolenou stopu. Pochvalu si zaslouží i stabilita ve vysokých rychlostech. Obava z vysokého těžiště je zbytečná, tenhle crossover je na asfaltu suverénní.