Seat uvádí na trh svůj malý crossover s názvem Arona. Atraktivní automobil sympatických rozměrů by měl v nabídce španělské značky suplovat chybějící kombi na bázi nové Ibizy. Z hlediska vnitřního prostoru samozřejmě neposkytuje stejné služby jako kombi, ale má zase jiná pozitiva. Už jsme se s ním svezli, a tak vám prozradíme jaká. Arona v portfoliu patří mezi Ibizu a Leon, v základní verzi Reference s nejslabším motorem 1.0 TSI/70 kW přijde na 365 900 korun.
Autonomní řízení zase o kousek blíž
Arona disponuje hned několika vyspělými asistenčními systémy, které byly dříve běžné pouze ve vyšších segmentech, a které posunují Aronu zase o kousek blíž k autonomnímu vozidlu. Patří mezi ně například systém Front Assist, asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, senzory deště a světla nebo multikolizní brzda.
Výbava může být rozšířena rovněž o asistenta pro sledování mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek s asistentem pro "vyparkování", který při couvání upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran.
Mezi příplatkovou výbavou najdete i parkovacího asistenta, který skoro sám zaparkuje vozidlo na podélné i kolmé parkovací stání, a adaptivní tempomat.