Pozici nejoblíbenějšího segmentu obhájily v lednu SUV, které získaly tržní podíl ve výši 25,81 %, nicméně statistici SDA tento segment rozdělili na čtyři podsegmenty podobně jako u klasických automobilů. V tomto případě má největší podíl - 17,33 % - kategorie C-SUV neboli střední třída SUV, kam patří i Škody Karoq a Kodiaq.
Z "normálních" osobních automobilů má tak největší podíl na trhu klasická nižší střední třída (20,42 %), na druhém místě jsou malé vozy neboli segment B (16,07 %). Polepšila si střední třída - segment C - (15,43 %), která na čtvrtém místě vystřídala kategorii MPV (12,53 %). I ta je v novém formátu statistik SDA rozdělena na tři podsegmenty, z nichž největší podíl má segment B-MPV, kam patří třeba Hyundai ix20, Citroën Berlingo nebo Volkswagen Touran.
Co se týče typů motorů, respektive druhu pohonných hmot, u nových osobních automobilů navyšuje svůj podíl měsíc co měsíc benzin. V lednu 2018 měly automobily se zážehovými motory, které ke svému provozu potřebují benzin, podíl 61,53 procenta, vznětové, nebo chcete-li naftové, motory pak 35,24 procenta.
Z alternativních paliv se v lednu nejvíce dařilo stlačenému zemnímu plynu (CNG) s podílem 1,11 % a celkem 258 registracemi. Hybridů se prodalo pouze 31 a čistokrevných elektromobilů 18.
Podíl firemních automobilů se v lednu navýšil na 78,10 %, zatímco bez návaznosti na podnikání byl nový automobil pořízen jen v 5086 případech. U firemní klientely nejvíce uspěla domácí Škoda (7668 aut) a Volkswagen (2141), u soukromníků pak zabodovalo vedle Škody (864) také Hyundai (635), Renault a Dacia (518).
Na žebříček nejprodávanějších automobilů českého trhu se podívejte zde.