Pokud se jednou pneumatika s chybějícími bočnicemi stane standardem, bude na auta obutá do těchto "gum" hodně nezvyklý pohled.
Podle firmy Bridgestone však její prototyp, který představila na autosalonu v Tokiu, určitě jednou nahradí současně používané obutí nynějších aut,
Výhodu pro majitele to bude mít jednoznačně. Určitě pak nebudou nuceni k pravidelné kontrole tlaku a nebudou je trápit hřebíky či jiné předměty zaražené v běhounu.
Jedním z cílů Bridgestone byla ochrana životního prostředí. Bezvzduchové pneumatiky mají menší dopady na životní prostředí než současné konvenční pneumatiky.
Ojetá pneumatika se nebude vyhazovat
Vnitřní paprsková struktura pneumatiky je totiž vyrobena ze znovu použitelné termoplastické pryskyřice a všechny materiály použité v konstrukci pneumatiky včetně pryže v oblasti běhounu jsou 100% recyklovatelné. Běhoun je možné po ojetí původní směsi nahradit novým a opět vyjet na silnice.
Syntetická pryskyřice, ze které je vyrobena kostra pneumatiky získává pružné vlastnosti po zahřátí a po ochlazení ztvrdne. Právě to byl ale problém obdobně konstruované pneumatiky od firmy Michelin, kdy se projevily deformace po zahřátí při rychlé jízdy.
Proto se dosud uvažovalo o tom, že by tato pneumatika mohla být vhodná pro vozidla pohybující se pomalu (například stavební stroje).
Michelin také zaznamenal problémy, pokud do kostry pneumatiky vnikl předmět, například kámen. Proto odborníci přemýšlí také o tom, jakým způsobem zakrýt bočnici.