Potvrzeno, nové SUV Škody ponese jméno Kamiq, stejně jako čínský model

ČTK Eva Srpová ČTK, Eva Srpová
24. 1. 2019 9:52
Nové městské SUV automobilky Škoda Auto se bude jmenovat Kamiq. Tedy stejně jako malé SUV představené loni v Číně a určené pouze pro tamní trh. Světová premiéra nového modelu se uskuteční v březnu na autosalonu v Ženevě.
Foto: Škoda Auto

Crossover Kamiq bude již třetím škodováckým SUV nabízeným v Evropě, prvním se stal Kodiaq, následoval ho menší Karoq. Na svém největším trhu v Číně nabízí Škoda čtyři SUV, čtvrtým je model Kodiaq GT.

O tom, jak se bude nové SUV jmenovat, Aktuálně.cz zveřejnilo zprávu s denním předstihem, redakci slovo Kamiq potvrdil zdroj.

Kamiq bude využívat novou modulární platformu MQB A0 koncernu Volkswagen, která má přinést zjednodušení konstrukčních prací a především zlevnění výroby. Tato platforma neumožňuje zástavbu pohonu všech kol, Kamiq tedy bude pouze předokolka.

Kamiq vychází z konceptu Vision X. Ten se představil vloni na ženevském autosalonu. Právě na něm, ale letos se 5. března ukáže sériová podoba nového SUV.

Slovo Kamiq pochází z jazyka Inuitů obývajících sever Kanady a Grónsko. Automobilka v tiskové zprávě zveřejnila, co podle ní toto slovo znamená. Údajně popisuje stav, kdy něco přirozeně padne jako ulité za všech okolností.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

 

Právě se děje

před 27 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy