reklama
 
 

Poprvé má titul Auto roku v Evropě elektromobil

29. 11. 2010 17:13
Nissan Leaf se prý podle porotců v mnohém vyrovná současným běžným autům

Poprvé v dějinách automobilismu získal titul nejlepšího auta roku v Evropě elektromobil. Model Nissan Leaf se bude moci pyšnit titulem Car of the Year celý příští rok.

Porota složená z 57 předních motoristických novinářů z 23 evropských zemí (mezi nimi byl i jeden Čech) vybírala celkem ze 40 vozidel. V semifinále se pak Nissan LEAF musel utkat se soupeři značek Alfa Romeo, Citroën, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall a Volvo.

"Porota udělením této ceny uznala, že Nissan LEAF je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon. Je to první elektromobil, který se v mnoha ohledech vyrovná běžným vozům," řekl Håkan Matson, předseda poroty v soutěži Auto roku.

Leaf tak porazil druhou Alfu Romeo Giuliettu a Opel Meriva.

Nissan chystá další tři elektromobily

Ve firmě Nissan pochopitelně slaví. "Toto ocenění je opravdu přiznáním skutečnosti, že průkopník na poli nulových emisí Nissan LEAF je srovnatelný s konvenčními automobily, pokud jde o bezpečnost, výkon, prostor a jízdní vlastnosti. Odráží také jasnou vizi automobilky Nissan o budoucnosti dopravy, kterou nazýváme trvale udržitelná mobilita," nechal se slyšet prezident a generální ředitel společnosti Nissan Motor Co. Ltd. Carlos Ghosn.

Nissan bude brzy kromě modelu Leaf vyrábět i další tři elektromobily.

Nissan Leaf je prvním masově vyráběným a cenově dostupným vozem s nulovými emisemi určeným pro globální trh. Je poháněn kompaktním vpředu uloženým elektromotorem. Střídavý motor poskytuje výkon 80 kW a točivý moment 280 Nm, to stačí k tomu, aby se vůz rozjel rychlostí 145 km/h.

Dojezd je 175 km

Elektromotoru dodává energii laminovaná lithium-iontová baterie Nissan s výkonem přes 90 kW. S ní vůz na jedno nabití ujede 175 km (nový evropský jízdní cyklus), což v praxi postačí většině městských řidičů.

Výbava vozu obsahuje klimatizaci, satelitní navigaci, parkovací kameru a pokročilé systémy palubního počítače a telematiky.

Na dálku může majitel ovládat dobíjení a sledovat aktuální stav nabití a zbývající kapacitu baterie, případně dálkově aktivovat vytápění interiéru prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače. Jediným volitelným doplňkem je solární panel vestavěný do zadního spoileru, který pomáhá nabíjet 12V baterii vozu pro pohon příslušenství.

V Japonsku a USA se první vozy dostanou k majitelům již v prosinci. V Evropě je již možné vůz objednat, a to konkrétně v Portugalsku, Irsku, Velké Británii a Nizozemsku. Dodávky budou zahájeny začátkem roku 2011. Postupně se má kromě Japonska vyrábět také v Evropě

autor: Radek Pecák | 29. 11. 2010 17:13

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama