Japonská automobilka přiznala, že upravovala testy spotřeby svých vozů tak, aby vykazovaly lepší výsledky. "Mitsubishi Motors provedlo testy nesprávně, aby vykázalo nižší spotřebu paliva," píše firma v tiskové zprávě. Navíc přiznává, že použila jinou metodu testu, než jakou vyžadují japonské zákony.
Podle Mitsubishi se podvádění týká čtyř modelů malých aut. Postiženy by měly být vozy eK Wagon a eK Space, kterých firma prodala 157 tisíc, a také sesterských Nissan Dayz a Nissan Dayz Roox. Těch automobilka vyrobila 468 tisíc pro Nissan. Ani jedno z aut se v Evropě neprodává.
"Vozů prodávaných na českém trhu se tento problém v žádném případě netýká," potvrdila Aktuálně.cz mluvčí českého zastoupení značky Pavla Drmotová.
Mitsubishi i Nissan se rozhodly prodej zmíněných modelů zastavit a budou diskutovat o případném odškodnění pro zákazníky. Japonská firma už navíc provádí vlastní vyšetřování a plánuje sestavit speciální komisi.
"Během našeho vyšetřování jsme zjistili, že testovací metoda, která není v souladu s japonskými zákony, byla využita i u dalších modelů pro domácí trh," píše dále firma. Vyšetřování se navíc nyní zaměří na to, jestli se podvody týkají i vozů pro další trhy.
Problémy Mitsubishi s regulátorem přicházejí poté, co několik měsíců otřásal automobilovým průmyslem skandál Volkswagenu, který manipuloval testy emisí naftových motorů. Investoři, kteří mají v paměti tuto aféru, srazili cenu akcií během jednoho dne o 15 procent, což je největší propad za posledních 12 let.
Jaké vozy nabízí automobilka Mitsubishi na českém trhu, najdete zde.