České ženy by při nákupu nového vozu nejčastěji sáhly po módní kategorii SUV. V průzkumu pro společnost Kia Motors Czech se tak vyjádřilo 34 procent z 1017 oslovených řidiček.
"Zajímavé je, že ačkoli by si třetina žen ráda SUV pořídila, skutečně ho vlastní pouze pět procent z nich," uvedla Kateřina Jouglíčková, PR manažerka české pobočky korejské značky Kia.
SUV a terénní automobily tvoří v letošním roce téměř dvacet procent českého trhu s novými auty, což je historicky nejvyšší podíl. Ten bude dál stoupat, protože výrobce vycházejí zájmu zákazníků vstříc novými modely. Nově se mohou objednávat například Škoda Kodiaq nebo Seat Ateca.
Nejúspěšnějšími vozy kategorie SUV na českém trhu podle počtu nových registrací jsou letos Škoda Yeti, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai a Kia Sportage. Ty se dostaly po devíti měsících přes dva tisíce registrovaných kusů. Kompletní žebříček nejprodávanějších aut v Česku najdete zde.
V těsném závěsu za kategorií SUV jsou z hlediska zájmu žen nové kombíky, které by si kvůli velkému kufru pořídilo 32 procent respondentek. Po malém autě by sáhlo 28 procent dotazovaných žen. Pětina dam by si ráda pořídila hned dva nové vozy naráz.
Nejpreferovanějšími barvami jsou červená (37 %), stříbrná (32 %) a modrá (25 %). Při koupi vozu berou údajně téměř tři čtvrtiny žen v potaz technické parametry, tedy prostornost, výkon a spotřebu. Necelá polovina klade důraz na bezpečnost a třetina žen očekává od nového auta všestrannost.
Ženský hlas hraje podle názoru samotných respondentek roli při devadesáti procentech všech nákupů nových aut. Zpravidla jde ale o společné rozhodnutí s mužem (61 %). Samostatně se podle dat z výzkumu rozhoduje patnáct procent žen a jen deset procent mužů.
Čtyři z deset dotazovaných řidiček si pořídily svůj první vůz do 25. narozenin, do třiceti let tři čtvrtiny respondentek. Více než třetina si ho pořídila z vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek. Desetina si na něj musela půjčit.