Seat uvádí své první SUV Ateca na český trh. Továrna v Kvasinách zatím nestíhá uspokojit zájem o něj

Ondřej Běhal
15. 9. 2016 19:32
První SUV španělské značky se vyrábí v Česku. Seat se ale ani v tuzemsku nechlubí, že je nová Ateca made in Czech republic. Továrna v Kvasinách totiž nedokáže uspokojit velký zájem o něj a čekací lhůty aktuálně přesahují půl roku. Už teď má Seat více než osm set objednávek na Atecu a do konce roku dostane z výroby jen sto až dvě stě kusů.
Seat Ateca na bývalé vojenské základně v Brdech.
Seat Ateca na bývalé vojenské základně v Brdech. | Foto: Ondřej Běhal

Novináři měli dnes možnost poprvé vyzkoušet nový Seat Ateca na českých silnicích a necestách v bývalém vojenském prostou v Brdech. Kompaktní vůz módní poloterénní kategorie SUV je sice spíše městským autem, ale zejména ve verzi s pohonem všech kol si troufne i do členité krajiny mimo asfalt. Podrobnou recenzi vozu čtěte zde.

O první SUV značky Seat je podle slov představitelů značky velký zájem jak v Evropě tak na českém trhu, kde jsou auta na prodejnách zatím dva týdny. "Nasbírali jsme už více než osm set závazných objednávek na Atecu," informoval ředitel značky Seat na českém trhu Aleš Novák.

Do konce roku se ale nového Seatu Ateca dočká jen něco mezi stovkou a dvěma stovkami českých zákazníků. Továrna v Kvasinách, kde se model vyrábí, totiž nestíhá uspokojit enormní zájem o něj. Čekací doby jsou minimálně půlroční. Seat se i proto zatím na českém trhu vůbec nechlubí tím, že jde o auta vyráběné v tuzemsku.

Nejde o jediný model značky Seat, který se vyrábí v České republice. Z továrny v Mladé Boleslavi vyjíždí pětidveřový rodinný vůz Toledo technicky spřízněný se Škodou Rapid.

Seat Ateca je pro změnu dvojčetem druhé generace Škody Yeti, která nahradí tu současnou v příštím roce. Obě auta se budou vyrábět v Kvasinách, které se nyní také připravují na sériovou produkci Kodiaqa, první sedmimístné škodovky. Kromě toho jsou Kvasiny domovským závodem úspěšné třetí generace Škody Superb. Není divu, že továrna nyní praská ve švech a potýká se mimo jiné s nedostatkem pracovních sil.

Lidé z českého zastoupení Seatu i z ústředí Škody věří, že se situace v příštím roce zklidní a čekací doby na model Ateca se zkrátí podobně jako mírně opadl i enormní zájem o Škodu Superb.

Jedním z kroků, který by měl přispět ke stabilizaci, je přesunutí části výrobní kapacity stávající generace Škody Yeti z Kvasin do ruského Nižného Novgorodu. Může se stát, že i někteří čeští zákazníci dostanou yetiho vyrobeného v Rusku, nikoli v tuzemsku.

Seat Ateca se na českém trhu zatím prodává za ceny od 523 900 korun (varianta 1.0 TSI Style). Na podzim se v nabídce objeví i dostupnější varianta 1.0 TSI Reference od 462 900 korun. Zatím je velký zájem například o výborně vybavené provedení Xcellence s naftovým motorem 2.0 TDI/110 kW, pohonem všech kol 4Drive a manuální převodovkou za 711 900 korun. Porovnali jsme ho s vozy Kia Sportage a Nissan Qashqai.

 

Právě se děje

Další zprávy