Proti Fabii bez klimatizace a s lepší bezpečností. Do Česka přichází nový Opel Corsa

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 11. 2019 6:02
Krátce po druhé generaci Peugeotu 208 přijíždí do segmentu malých aut další silný hráč. Opel Corsa v šesté generaci technicky odpovídá zmíněnému francouzskému modelu, designově se však významně odlišuje. A jiné jsou i české ceny a složení výbavových stupňů. Podívejte se na ceny někdejšího bestselleru a porovnejte je nejen s Peugeotem, ale třeba i Škodou Fabia.
Foto: Opel

Opel Corsa - od 289 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4060/1765/1433 mm
Rozvor náprav: 2538 mm
Kufr: 309/1015 l

Představení šesté Corsy musíme začít rozměry. Ty se odvíjí od platformy CMP koncernu PSA, kterou používá i třeba nový Peugeot 208 a dostanou ji i další modely koncernu. Opel se tak mezigeneračně zvětšil ve všech směrech pouze s výjimkou výšky - nováček je o 48 mm nižší. Zvětšil se i kufr. Ve třídě malých aut pak jde o mírně nadprůměrné hodnoty - třeba korejští soupeři mají mezi nápravami více, taková Škoda Fabia ale výrazněji ztrácí.

Pod kapotou nečeká ty, kteří již zkoumali ceník nového Peugeotu 208, také žádné velké překvapení. Nabídka jednotek věrně kopíruje francouzského sourozence a začíná u atmosférického tříválce 1.2 s výkonem 55 kW a manuální pětistupňovou převodovkou.

Všechny ostatní jednotky mají ve standardu manuál se šesti stupni. Týká se to tedy přeplňovaného tříválce 1.2 Turbo o výkonu 74 kW i naftové patnáctistovky 1.5 CDTI o výkonu 75 kW. Vrchol nabídky představuje 1.2 Turbo s 96 kW, který má standardně osmistupňovou automatickou převodovku. Ta se za příplatek nabízí i pro slabší 1.2 Turbo.

V budoucnu také dorazí elektrická verze Corsa-e s výkonem 100 kW a udávaným dojezdem 340 km.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Wellens vybojoval na Vueltě první etapový triumf, dál vede Roglič

Pátou etapu cyklistické Vuelty vyhrál Belgičan Tim Wellens ze stáje Lotto-Soudal. Čtvrtý dojel obhájce prvenství Primož Roglič (Jumbo-Visma) ze Slovinska a nadále vévodí celkovému pořadí. Jan Hirt (CCC) byl se ztrátou více než čtyř minut jednasedmdesátý, Zdeněk Štybar (Deceuninck-Quick Step) obsadil 107. místo s mankem téměř 13 minut.

Po páteční rovině přišla na řadu již čtvrtá kopcovitá etapa v programu náročného úvodního týdne. Po takřka 185 kilometrech na trase Huesca - Sabiňánigo se rozhodovalo mezi trojicí závodníků, která se zformovala přibližně 70 kilometrů před cílem a dotáhla svůj únik až k obsazení pódia.

V závěru měl při dojezdu v těžkém stoupání do cíle nejvíc sil devětadvacetiletý Wellens. Udolal Francouze Guillaumea Martina (Cofidis) a dočkal se etapového vavřínu při prvním startu na Vueltě. Na Grand Tours slavil dvakrát také na Giru d'Italia. Třetí byl Nizozemec Thyman Arensman (Sunweb), který ale z boje o etapový primát odpadl již několik desítek metrů před cílem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy