"Znečištění moře kvůli úniku paliva jsme zatím nezaznamenali, na místě zůstávají dál týmy, které budou situaci monitorovat," řekl agentuře Bloomberg Pat Adamson, mluvčí firmy MOL Ship Management, odbočky japonské rejdařské společnosti Mitsui O.S.K. Lines, která 200 metrů dlouhé plavidlo provozovala.
"Počasí tam bylo hodně drsné. Pak se ale potopila, což bylo překvapivé," prohlásil Adamson. Do lodi měly narážet velké vlny, naklonila se pod úhlem 45 stupňů a pak skončila pod hladinou.
Loď Felicity Ace, která plula přes Atlantik pod panamskou vlajkou, byla na cestě z německého Emdenu do amerického přístavu Davisville. Požár na ní vypukl ze zatím nezjištěných příčin 16. února a trval asi do 24. února. Některé vozy měly lithium-iontové baterie, což podle jedné z teorií přispělo k požáru.
Podle webu Automotive News Europe bylo na palubě 1900 vozů značky Audi, 1100 Porsche, asi 500 Volkswagenů, 185 Bentley a 85 Lamborghini. Podle dřívějších zpráv mezi nimi měly být i poslední kusy dvanáctiválcového supersportu Aventador.
Na palubě byl náklad za 438 milionů dolarů (9,9 miliardy korun), z toho převážené vozy měly podle dřívějších zpráv hodnotu asi 401 milionů dolarů (asi 9,2 miliardy Kč). Vozy byly pojištěné, ale podle odhadu expertů společnosti Russell Group vznikla výrobci škoda nejméně 155 milionů dolarů (zhruba 3,5 miliardy Kč).