Audi TT v budoucnu už nebude pouze malým sportovním vozem ve verzi kupé nebo roadster, ale stane se další modelovou řadou s různými karosériemi.
Zatím ale na tuzemský trh přichází třetí generace Audi TT právě v obou klasických variantách.
Design exteriéru vsadil na ostře řezané mužné rysy, definitivně pryč jsou roztomilé obliny.
Nejpozoruhodnější na voze je ale interiér. Ze středu palubní desky zmizel obvyklý displej, na kterém se v jiných autech objevují data multimediálního systému. Ovládací tlačítka klimatizace jsou umístěna přímo ve středu tří výdechů klimatizovaného vzduchu uprostřed palubní desky. Jejich design připomíná ventilátory. Jako celek to působí velmi přirozeně, uhlazeně i moderně. Vše navíc podtrhuje vynikající kvalita použitých materiálů i jejich zpracování.
Displej ovládá superrychlý čip
Veškeré jízdní informace, navigační data, dopravní hlášení a další údaje, se v novém Audi TT, samozřejmě společně s otáčkoměrem a rychloměrem, ukazují na jediném displeji umístěném v tradičním přístrojovém štítu.
Displej má úhlopříčku 12,3 palce a ovládá ho čip se schopností realizace osm miliard početních operací za sekundu. Základní zobrazovací režimy jsou dva. V prvním s označením infotainment zabírá největší plochu displeje centrální okno zobrazující například navigační mapu, přičemž otáčkoměr a rychloměr jsou po stranách. V klasickém náhledu pak je centrální okno menší a rychloměr a otáčkoměr jsou zobrazeny ve velikosti, jakou by měly, pokud by vůz byl vybaven klasickými analogovými ukazateli.
Cena nového Audi TT začíná na částce 999 900 korun. V této ceně je dvoulitrový turbomotor s výkonem 230 koní pod kapotou, parkovací systém, šest airbagů, rádio, xenonové světlomety, multifunkční volant, sportovní sedadla a kola z lehkých slitin.
Zájemci za vůz vybavený pohonem všech kol si musí připlatit 130 000 korun, dieselová verze (výkon je 184 koňských sil) je oproti základní benzinové motorizaci dražší o 60 000 korun.
Zatím nejrychlejší verzí aktuální generace Audi TT bude verze TTS. Dvoulitrový turbomotor je zde vyladěn na výkon 310 koňských sil. Z nuly na stovku automobil zrychlí za 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů v hodině. U tohoto modelu je ve standardu pohon všech kol.
Automobilka Audi již začala přijímat objednávky i na otevřené verze obou modelů.