Nová auta se v Evropě prodávají nejlépe od roku 2008. V únoru rostlo 26 z 28 sledovaných trhů

Ondřej Běhal
16. 3. 2016 9:19
Letos se poprvé od roku 2008 v únoru na evropských trzích prodal více než jeden milion nových osobních aut. Proti loňsku si zákazníci pořídili o čtrnáct procent více vozů. Trh roste nepřetržitě už třicet měsíců v řadě. V plusu bylo 26 z 28 sledovaných zemí i drtivá většina značek. Volkswagen sužovaný aférou Dieselgate si proti loňsku také polepšil z hlediska počtu prodaných kusů, ale ztratil přibližně procento trhu. Přesto zůstává suverénní evropskou jedničkou. Škoda, která patří pod jeho křídla, rostla stejně jako evropský trh o čtrnáct procent a patří jí desátá příčka.
Zájem o nová auta byl znát i na nedávno skončené ženevské výstavě.
Zájem o nová auta byl znát i na nedávno skončené ženevské výstavě. | Foto: Reuters

Hlad Evropanů po nových osobních autech se zvětšuje. Loni v únoru se v zemích Evropské unie a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) prodalo téměř 1,1 milionu vozů, tedy o 14 procent více než loni. Šlo o nejlepší výsledek od roku 2008 a zároveň o třicátý růstový měsíc v řadě v meziročním porovnání.

V plusu je 26 z 28 sledovaných zemí s výjimkou Nizozemí a Řecka. Český trh patřil s osmnáctiprocentním meziročním zlepšením mezi nadprůměrně růstové. Velký zájem o nová auta sledujeme na nejdůležitějších trzích - v Německu (+12 %), ve Francii (+13 %), Španělsku (+13 %), Itálii (+27 %) i Velké Británii (+8 %). Černá čísla jsme v druhém letošním měsíci zaznamenali u všech sledovaných značek kromě Seatu.

Ten patří pod křídla koncernu Volkswagen sužovaného aférou Dieselgate, která ale v Evropě zákazníky příliš neodrazuje. Kromě Seatu sice ztratila podíl na trhu i značka Porsche nebo VW, ta ale stále zůstává suverénní evropskou jedničkou. Škoda rostla stejně jako celý trh a Audi dokonce rychleji. Celkově koncern Volkswagen přišel proti loňsku jen o 1,4 procenta trhu a stále mu patří nedostižných 24 procent.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním únoru v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen     125 058 (1. i v celém roce 2016)

2. Renault              77 005 (3.)

3. Ford                   73 440 (2.)

4. Peugeot             71 131 (5.)

5. Opel                   71 122 (4.)

6. Fiat                     60 730 (7.)

7. Audi                    57 753 (6.)

8. BMW                  55 931 (9.)

9. Mercedes           54 460 (8.)

10. Škoda               49 797 (10.)

11. Citroën              45 309 (12.)

12. Toyota              44 745 (11.)

13. Nissan              40 076 (13.)

14. Hyundai            35 324 (14.)

15. Kia                    31 308 (15.)

16. Dacia                29 647 (16.)

17. Seat                  25 383 (17.)

18. Volvo                20 580 (18.)

19. Mazda              17 531 (19.)

20. Suzuki              12 796 (20.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Největším meziročním růstem se ze sledovaných značek v únoru chlubí Jaguar, který prodal téměř trojnásobek aut proti loňsku. Vysoký nárůst vidíme také u Hondy (+49 %). Ze značek TOP 20 je na tom nejlépe Mazda (+45 %), v první desítce Fiat (+24 %) a Mercedes (+21 %). 

Po prvních dvou měsících letošního roku rostl trh s novými osobními auty v EU a EFTA o deset procent, Škoda si polepšila o 10,5 %. Nejlépe jsou na tom Jeep (+168 %), Honda (+46 %) a Mazda (+41 %), ze značek TOP 10 Opel, Audi a Mercedes s růstem o 15 procent. V minusu jsou letos kromě Seatu (-6 %) také Mitsubishi (-9 %) a Nissan (-2 %).

 

Právě se děje

Další zprávy