Konkurent číslo 1: Škoda Karoq - od 530 900 Kč
Největším konkurentem Nissanu Qashqai je na českém trhu Škoda Karoq. Ta je přitom v základní verzi o 8100 korun levnější (začíná na 530 900 korunách) než japonský konkurent - ovšem pod kapotou má litrový tříválec s 81 kW, tedy mnohem slabší pohonnou jednotku. Také výbava českého SUV je horší, především s ohledem na bezpečnostní asistenty, které má Karoq většinou pouze volitelně a ještě ne u základní varianty.
Technické srovnání
|
Nissan Qashqai |
Škoda Karoq |
Rozměry (d/š/v) |
4425/1835/1625 mm |
4382/1841/1624 mm |
Rozvor náprav |
2665 mm |
2624 mm |
Kufr |
461/1593 l |
521/1630 l |
Benzinové motory |
1.3 DIG-T MHEV (103/116 kW) |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW) |
Naftové motory |
---------- |
2.0 TDI (85/110 kW) |
Cena od |
539 000 Kč |
530 900 Kč |
Nissan má delší rozvor než Škoda, která naopak boduje větším kufrem. Navíc může mít za příplatek u třech nejvyšších výbav i posuvná zadní sedadla VarioFlex, kdy je k dispozici v základu 479 až 588 litrů pod polohy zadních sedaček. Lze je navíc z auta úplně vyjmout, a dostat tak k dispozici 1810 litrů prostoru pro zavazadla. Karoq má také naftové agregáty, které z nabídky Qashqaie vypadly, Nissan však sází na alespoň základní elektrifikaci, kterou Škoda nemá. U obou modelů je možné mít pohon všech kol. Nissan ho nabízí se 116kW benzinovým motorem s automatem X-Tronic, Škoda se 110kW turbodieselem s dvouspojkovým automatem DSG.
Pro porovnání výbavy jsme kvůli podobnému výkonu vybrali Qashqai ve druhé výbavě Acenta se základní 116kW jednotkou a Karoq ve výbavě Ambition se 110kW TSI. Takový Nissan přijde na akčních 614 tisíc korun a Karoq na 658 900 korun.
Srovnání výbavy
|
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Acenta |
Škoda Karoq 1.5 TSI Ambition |
Cena od |
614 000 Kč |
658 900 Kč |
Počet airbagů |
7 |
7 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců a cyklistů |
S - detekce chodců a cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
+20 600 Kč (vč. sledování slepých úhlů) |
Sledování mrtvého úhlu |
S + hlídání dopravy za vozidlem |
+20 600 Kč (vč. asistentu pro jízdu v pruzích) |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Rádio |
S |
S |
Digitální budíky |
N |
N |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S - pouze startování |
Parkovací senzory |
S - vzadu + kamera |
S - vzadu |
Vyhřívání sedadel |
N |
S - vpředu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Přední světla LED |
S |
+25 000 Kč |
Mlhovky |
+4000 Kč - LED |
S |
Kola |
litá - 17 palců |
litá - 16 palců |
Karoq se v komfortní výbavě dokáže japonskému rivalovi vyrovnat, připlácet ale musí především za asistenční systémy, přičemž stejně bude mít Nissan v jejich počtu navrch. Škodovka totiž nemá třeba sledování dopravy za vozidlem nebo nouzové brzdění vzadu. Na druhou stranu je u ní možné připlatit třeba za zadní boční airbagy, které pro změnu nemá Qashqai. Také cesta k sedmi standardním airbagům je jiná - Japonec má ke klasické soustavě čelní středový vak, Čech kolenní airbag řidiče.