"Nemám žádné porozumění pro to, když někdo nejprve přivede velký podnik do krize ohrožující jeho existenci a pak v rámci veřejné debaty obhajuje vlastní odměny," řekl ministr listu Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Firma sice členům představenstva zrušila malou část bonusů, i tu jim ale později doplatí v případě, že budou splněna určitá kritéria. Vysoké odměny pro vedení Volkswagenu vyvolaly rozhořčení veřejnosti a vedly rovněž ke sporům uvnitř dozorčí rady podniku, napsala agentura Reuters.
Spolková země Dolní Sasko, která je druhým největším akcionářem Volkswagenu, navrhovala snížení či úplné zrušení bonusů. Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh, který je rovněž členem dozorčí rady, vyzval manažery, aby se části bonusů dobrovolně vzdali. Dodal, že automobilka by po vyřešení emisního skandálu měla svůj odměňovací systém přehodnotit.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.