Kupujete nové auto? Až polovina některých vozů se brzy po zakoupení rozbije

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 6:02
Britský magazín What Car? patří mezi respektované rádce v otázce koupě nového auta. Vedle novinek recenzuje z uživatelského hlediska také ojetiny a každým rokem rovněž vydává několik žebříčků. Mezi ty nejzajímavější patří vlastní průzkum spolehlivosti maximálně čtyři roky starých automobilů. Časopis k tomu využívá vyplněné dotazníky od čtenářů, kterých se za poslední rok sešlo lehce přes 18 tisíc. Celkem 159 modelů magazín rozdělil do deseti kategorií, což vytváří poměrně přesný pohled na to, jak jsou auta ve stáří od jednoho do čtyř let spolehlivá. Na kompletní výsledky se podívejte do galerie.

Pouze model, u něhož nebyl nahlášen žádný problém, může dostat stoprocentní hodnocení. Jakmile redaktoři magazínu vyhodnotili, že se u vozu nějaká porucha vyskytuje, přichází podle četnosti výskytu a vážnosti problému o procenta z celkového skóre. Další body ztrácí auto ve chvíli, kdy musí být odstaveno v servisu delší dobu, případně ve chvíli, kdy oprava stojí peníze. Stále se totiž jedná o auta se stářím nejvýše čtyři roky. Celkové pořadí značek pak vychází ze souhrnného hodnocení všech modelů daného výrobce, které se v žebříčku objevily.

Pokud je řeč o poruchách, vztahuje se k modelu, jehož rok výroby je uveden v tabulce. Právě na něj získal What Car? nejvíce reportů od zákazníků. Někde se problém týká celé doby výroby, jinde se vyskytuje až od určitého roku.

Foto: Peugeot

Spolehlivý Peugeot

Na rozdíl od hatchbacku 208 si malé SUV Peugeot 2008 odvezlo více než příznivý výsledek. Vždyť druhé místo a hodnocení 99,4 procenta značí jen minimum problémů, což Britové potvrzují. Jen pět procent aut mělo problém, vždy související s podvozkem. Navíc, tento problém byl vyřešen během jediného dne a zdarma. A výraznější problémy nevykazují ani starší exempláře. Třetí místo získal Opel Mokka, po modernizaci Mokka X, s benzinovým motorem. Jen u devíti procent aut se objevil problém - pro srovnání, naftová verze téhož vozu má třikrát větší procento problémů. Naopak těsné je to u Škody Yeti, kde je diesel o něco málo spolehlivější než benzin.

Pokud se podíváme na opačný konec žebříčku, druhý od konce je Jeep Renegade. Až 47 procent aut mělo problém, nejčastěji s převodovkou nebo spojkou, palubní elektronikou, baterií a navigací. Třetí od konce je pak Honda HR-V, která trpí nejvíce na brzdy.

 

Právě se děje

Další zprávy