Snaží se Hyundai rozpoutat cenovou válku? Model i30 spadl téměř na dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 7. 2019 6:02
Hyundai snížil cenu hatchbacku i30 těsně pod 320 tisíc korun. Současná třetí generace vozu dlouho nebyla levnější a zařadila se mezi trojici nejlevnějších kompaktních hatchbacků českého trhu. Konkurence ale není malá, pod hranici 400 tisíc se dokáže dostat celá paleta modelů. Proto se podívejte, komu bude levnější i30 konkurovat. Vybrali jsme modely se základní cenovkou pod 400 tisíc korun, přičemž porovnáváme vždy tu nejlevnější variantu.
Foto: Hyundai

Hyundai i30 - 319 990 Kč

Hyundai i30 z Nošovic spadl na své cenové dno - 319 990 korun pak není příliš daleko od místa nejlevnějšího kompaktního hatchbacku na trhu. Je však nutné podotknout, že dostat se na tuto sumu není jen tak. Je potřeba využít aktuálně nabízené akční prémie ve výší 40 tisíc korun. Na tu lze dosáhnout využitím Hyundai pojištění (minimálně je u dealera potřeba uzavřít havarijní pojištění a povinné ručení na nejméně jeden rok, k dispozici je ale více verzí značkového pojištění i s delší dobou trvání) a zároveň registrací v Česku na jméno zákazníka, kterou provádí prodejce. Cena tohoto úkonu je 1690 korun a je tedy potřeba ji připočítat k ceně vozu. Na druhou stranu dovozce značky poskytuje k vozu též zimní pneumatiky zdarma nebo slevovou tankovací kartu.

Nejlevnější i30 je s atmosférickou čtrnáctistovkou o výkonu 73 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Výbava Entry pak obsahuje rádio, manuální klimatizaci nebo třeba tempomat. Navíc má i bezpečnostní asistenty - vedení v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění a sledování únavy řidiče. To například Tipo nabídnout v nejlevnější variantě neumí. Kromě metalízy a příslušenství je složení výbavy pevně dáno a není možné využít příplatků.

klimatizace: S - manuální
rádio: S - 4 reproduktory
Bluetooth: N
tempomat: S
elektrická zrcátka: S + vyhřívání
elektrická okna: S - vpředu
volant: polyuretanový + multifunkční
mlhovky: N
litá kola: N

Tip: Máte-li rádi svižnější jízdu, je možné zvolit přeplňovaný litrový tříválec T-GDI s 88 kW, který stojí o 20 tisíc korun více, z 0 na 100 km/h ale akceleruje o 1,5 sekundy rychleji. O 10 tisíc korun více stojí druhá výbava Trikolor navíc s Bluetooth či výškově stavitelným sedadlem řidiče. Kombi je dražší o 20 a fastback o 40 tisíc korun.

Hyundai i30 1.4 CVVT Entry

Motor: zážehový čtyřválec, 1368 cm3
Převodovka: manuální šestistupňová
Výkon: 73 kW při 6000 ot./min
Točivý moment: 134 Nm při 4000 ot./min
Zrychlení: 12,6 s
Max. rychlost: 183 km/h
Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km
Rozměry: 4340/1795/1455 mm
Rozvor: 2650 mm
Kufr: 395/1301 l
Cena: 319 990 Kč
 

Právě se děje

Další zprávy