Toto je deset nejhodnotnějších automobilek na světě. Vítěz nepřekvapí, další pořadí ale ano

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
Foto: Eva Srpová

3. BMW

Výrazný odstup hodnoty má od čtvrtého Fordu třetí BMW. Žebříček BrandZ hodnotu bavorského výrobce vyčíslil na 25,624 miliardy dolarů (meziročně o čtyři procenta více), což je asi 567,3 miliardy korun. Celkově se značka s modrobílou vrtulí umístila na 47. místě. Podobně jako u dalších konkurentů pomohly prodeje v Číně, naproti tomu popularita BMW ve Spojených státech o něco poklesla. 

 

Právě se děje

Další zprávy