Je to nejdražší nová Škoda: Enyaq Coupé iV stojí ve verzi RS přes 1,5 milionu

První elektrická Škoda RS je Enyaq s karoserií kupé. S novou zadní částí dojede dál
Úplnou novinkou v nabídce je sportovní verze RS.
Ta vyniká především vylepšenou aerodynamikou, která o něco prodlužuje papírový dojezd.
Oproti standardnímu provedení proběhla ale i řada dalších změn - nový je přední nárazník, jiné jsou prahové lišty a součástí standardní výbavy je prosklená střecha.
RS zaznamenalo oproti standardnímu Enyaqu Coupé iV i několik designových změn.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
1. 2. 2022 14:37
Krátce po premiéře zveřejnila Škoda cenu Enyaqu Coupé iV. Na rozdíl od klasicky střiženého sourozence se kupé bude prodávat jen ve vrcholné sportovní verzi RS. A podle očekávání jde o nejdražší novou škodovku současnosti, její cena přesahuje 1,5 milionu korun.

Až doposud byl nejdražším modelem mladoboleslavské automobilky klasický Enyaq iV v provedení 80x se dvěma elektromotory, a tedy pohonem všech kol, o výkonu celkově 195 kW. Ten stojí bez příplatků 1 399 900 korun. Zájemce o nejdražší spalovací škodovku musel zamířit ke Kodiaqu, konkrétně jeho sportovní verze RS se 180kW dvoulitrovým TSI, pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG stojí 1 313 900 korun.

Oba tyto modely, stejně jako jakékoliv auto velkosériově vyráběné v Česku, ale dost výrazně poráží horká novinka s okřídleným šípem ve znaku. Poslední lednový den představený Enyaq Coupé iV ve verzi RS totiž stojí 1 559 900 korun. Ceny jiných variant zatím Škoda nezveřejnila, a to i proto, že objednávat je půjde až zhruba za půl roku. Zájemce o kupé si tedy musí vystačit s vrcholným provedením. A protože verze RS je zatím vyhrazena jen kupé, nelze ani odvodit, kolik by mohl být příplatek za stylovější a aerodynamičtější karoserii.

A co Enyaq Coupé RS iV vlastně nabízí? Především dva elektromotory, jeden na každé nápravě, s celkovým výkonem 220 kW a točivým momentem 460 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje za 6,5 sekundy a jede nejvýše 180 km/h, což je o 20 km/h více než u jakéhokoliv jiného Enyaqu. Samozřejmostí je i snížený sportovní podvozek.

Baterie má využitelnou kapacitu 77 kWh, přesný dojezd ale zatím automobilka neuvádí. Podle mluvčího Pavla Jíny však cílí na překonání 500 km na jedno nabití. Mimochodem z 10 na 80 procent kapacity se akumulátor v rámci rychlonabíjení stejnosměrným proudem dostane za 36 minut. Využívat lze také až 11kW nabíjení střídavým proudem nebo klasickou domácí zásuvku. Pak se ale časy potřebné na dobití výrazně prodlužují.

Že jde o nejsportovnější provedení, dává Enyaq RS najevo už na první pohled. Má třeba 20palcová litá kola, oproti standardnímu modelu jiné provedení předního nárazníku, černé doplňky karoserie, červenou lištu v zadním difuzoru nebo diodami podsvícenou masku Crystal Face, za níž se u jakékoliv jiné výbavy připlácí.

V kabině nechybí sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem a kůží s limetkovým prošíváním, za 17 500 korun jej může vystřídat perforovaná kůže. Dekorační plochy mají vzhled karbonu. Mimochodem pro RS exkluzivní zelený lak Mamba přijde na 10 600 korun a oranžový Phoenix na 25 tisíc korun, bez příplatku má vůz modrý odstín Energy.

Výbava mimo výše zmíněných prvků obsahuje třeba 13palcový multimediální systém s navigací, digitální budíky, třízónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla - u řidiče s elektrickým ovládáním -, vyhřívaný volant, bezklíčkové odemykání a startování, elektricky ovládané víko kufru nebo maticová diodová přední světla se stálým dálkovým svícením. Z asistenčních systémů je možné vypíchnout vedle již běžného nouzového brzdění nebo udržování jízdního pruhu také třeba adaptivní tempomat nebo sledování slepého úhlu.

Mezi příplatky figurují třeba adaptivní tlumiče za 17 500 korun, panoramatický kamerový systém s automatickým parkováním za 24 500 korun, průhledový displej za 23 500 korun anebo zadní boční airbagy za deset tisíc korun.

Výroba vozu začne v Mladé Boleslavi v druhém únorovém týdnu.

 

Právě se děje

Další zprávy