Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Výrobci

Renault 5

Původní cena 96 000 Kčs
Dnešní hodnota 100 000 Kč
Zhodnocení 4000 korun

První generace modelu Renault 5 se vyráběla v letech 1972 až 1985. Šlo o jeden z mála "nadtřídních" automobilů, který si na Západě pořizovali příslušníci téměř všech společenských vrstev. Jeho oblibě napomohla velká ropná krize, kdy přišly do módy racionální malé automobily. Dovoz vozů Renault do Československa měl dlouhou tradici, a tak se zde objevil i model Renault 5.

Vedle Tuzexu jej v omezeném množství nabídla i Mototechna, stál však skoro 100 tisíc. Za téměř nezměněnou cenu by se dal u nás i prodat. Na Západě ovšem ceny lépe vybavených automobilů tohoto typu rostou, protože jich už zbývá - hlavně kvůli někdejšímu "šrotovnému" - docela málo.

 

Právě se děje

Další zprávy