Tak jako patří k vozům značky Rolls Royce soška Spirit of Extasy na chladiči (vloni oslavila 100 let), tak k nim rovněž náleží velká spalovací zážehový motor. Tedy ten, který spaluje benzin.
Zákazníci v průzkumu automobilky podle britského Autocaru jednoznačně odmítli možnost, že by se pod kapoty vozů Rolls Royce montovaly i dieselové motory. Mají prostě zůstat takové, jaké jsou. I pouhé pomyšlení na to, že by měly méně než dvanáct válců, je znepokojuje.
"Diesely mají hodně výkonu v nízkých otáčkách, ale zákazníci je nehodlají kupovat. Bylo by to přijetí kompromisu a takovou myšlenkou se odmítají zabývat. Řekli absolutně ne, nepřibližujte se s diesely k Rolls-Roycům, nebudeme je kupovat," napsal Autocar s odvoláním na svůj zdroj přímo ve firmě.
Nafukování produkce prý Rolls Royce nezajímá
Stejně tak současní zákazníci řekli jasné ne možnosti zavedení dalších karosářských variant. Už vůbec se jim nelíbí sportovně užitkový vůz (SUV) tedy ten typ karosérie, který do výroby prosazuje konkurenční Bentley, a jehož koncept vzbudil velmi kontroverzní reakce na letošním autosalonu v Ženevě.
"Neženeme se za vyšším objemem produkce, a tak ani nehledáme model, který by produkci nafouknul," vysvětlil Autocaru postoj automobilky Rolls Royce nejmenovaný informátor.
I pro další roky tak v nabídce zůstane pouze limuzína, kupé a kabriolet.
Už na jaře pozvaní zákazníci značky, kteří měli možnost si vyzkoušet plně funkční prototyp elektrického Phantomu 102 EX také zavrhli jeho zavedení do sériové výroby. Říkali sice, že se jim líbí ticho v kabině a dynamické schopnosti při rozjezdech, ale přímo je děsí možnost, že by při cestách po britském venkově někde uvízli a museli se doprošovat dobití baterií někde u chovatele ovcí.