Na trhu je nejlevnější hybridní vůz: Honda Jazz

Radek Pecák Radek Pecák
6. 4. 2011 2:05
Japonská automobilka už nabízí trojici aut, která mají pod kapotou i elektromotor
Foto: Honda

Až dosud byla jednou z nejdůležitějších příčin malého rozšíření hybridních vozů na území Česka jejich vysoká cena. S příchodem hybridní verze vozu Honda Jazz by se situace mohla pomalu začít měnit.

Již první ze dvou nabízených stupňů výbavy obsahuje   ABS, elektronický stabilizační systém. čelní, boční a hlavové airbagy, dálkové centrální zamykání se sklopným klíčem, automatickou klimatizaci,  alarm, MP3, vstupy AUX  a USB. Cena je přitom 429 000  Kč. Pokud si zákazník připlatí dalších 45 000 Kč, získá i skleněnou střechu, mlhovky, ovládáni rádia na volantu, litá kola a kožený volant.

Protože baterie hybridního systému IMA a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, zmenšil se jen nepatrně zavazadlový prostor a také zůstal zachován způsob vyklápění a skládání zadních sedadel.

Hybridů Honda se prodalo už přes 500 000

Samotný hybridní systém IMA je stejný jako u hybridních modelů Insight a CR-Z. Toto řešení už používá přes půl milionu vozidel.

Motory modelu Jazz jsou spojeny s převodovkou CVT. Hodnota 104 g CO2/km je podle Hondy nejnižší ze všech vozů B-segmentu vybavených automatickou převodovkou. Spotřeba paliva dosahuje v kombinovaném cyklu podle norem EU hodnoty pouze 4,5 l/100 km.

Nabádání k ekologické jízdě je v hybridním jazzu řešeno také podobně jako v insightu. Systém Eco Assist změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Pokud jede ekologicky, svítí zeleně, pokud méně, tak modrozeleně a větší tlak na plynový pedál způsobí zabarvení do sytě modré.

Díky technologii řízení válců VCM (Variable Cylinder Management) používané pro uzavírání válců  může být vůz poháněn pouze elektromotorem. Písty běží naprázdno, takže není spotřebováváno žádné palivo a nevznikají žádné emise CO2. Honda Jazz Hybrid může v tomto elektrickém režimu fungovat déle než model Insight, a to zejména díky své nižší hmotnosti a kratší kabeláži mezi baterií a motorem. Řidič je o provozu v elektrickém režimu informován prostřednictvím multifunkčního informačního displeje.

Tlačítko Econ naučí spořit každého

Pomoci řidičům dosáhnout co nejnižší spotřeby má tlačítko ECON. Pokud řidič toto tlačítko stiskne, přepne se řídicí jednotka na speciální nastavení.  Dojde ke snížení výkonu a točivého momentu přibližně o 4 procenta (s výjimkou případů, kdy řidič zcela sešlápne plynový pedál), optimalizuje se reakce na sešlápnutí plynového pedálu a otáčky motoru tak, aby poloha škrticí klapky byla co nejvýhodnější z hlediska spotřeby, dále se zvyšuje rekuperační brzdná energie, klimatizace častěji pracuje v režimu recirkulace a při zastavení a samočinném vypnutí motoru se vypne.

Vizuálně se Jazz Hybrid od zbytku modelové řady Jazz liší novými světlomety s modrým chromovým lemováním, čirými zadními světly, novou modře chromovanou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Kromě všech aktuálně dostupných barev bude možné nový hybrid získat i se speciální barvou Lime Green.

 

Právě se děje

Další zprávy