Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.

Fiat 500e - od 649 900 Kč

Vedle původní "pětistovky" nabízí Fiat již zmíněnou plně elektrickou variantu 500e. Auto stojí na zcela nové platformě a už dopředu bylo jasné, že s jiným pohonem minivůz, který však stále svými tvary odkazuje na původní model z 50. let, koupit nepůjde. Fiat se to částečně snaží kompenzovat rozmanitostí karosářských variant. Základem je pořád třídveřový hatchback a opět je dostupný i polokabriolet. Novinku však představuje provedení 3+1, což v praxi znamená, že na straně spolujezdce jsou vzadu ještě jedny menší proti směru jízdy se otevírající dveře pro lepší nástup na zadní sedadla.

Klasický hatchback a kabriolet se nabízejí ve dvou verzích. Levnější má výkon 70 kW a baterii s kapacitou 23,8 kWh, která stačí na nejvyšší dojezd 190 km v kombinovaném a 257 km v městském cyklu. Dražší nabízí 87 kW a 42kWh baterii, přičemž udávaný dojezd je nejvýše 321, respektive 460 km (kabriolet má v obou případech trochu nižší hodnoty). Verze 3+1 se nabízí jen s větší baterií a silnějším motorem, maximální dojezd je 314, respektive 447 km.

Základní elektrická "pětistovka" stojí 649 900 korun, větší baterii s lepší výbavou pořídíte nejméně za 794 900 korun. Kabriolet startuje na 787 900 korunách, provedení 3+1 pak na 846 900 korunách. Elektrický Fiat 500e tak patří mezi nejdražší miniauta na trhu, na druhou stranu už má v základu poměrně slušnou výbavu. Jak jezdí, najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy