Autobazar AAA Auto zveřejnil statistiky o lidech, kteří u něj v roce 2016 nakupovali ojeté vozy. Celých 72 procent z nich byli muži. Ti nejčastěji preferovali auta s objemnějšími motory a vyšším výkonem – nejčastější obsah byl 2,0 litru a průměrný výkon 83,8 kW. Ženám se naopak líbily jedna-dvojky a vozy o výkonu průměrně 76,6 kW.
Ze zájmu žen o menší motory také vyplývá, že častěji volily takové, které spalují benzin. Pro ně se rozhodlo 62 procent zákaznic. Muži byli z tohoto hlediska vyrovnanější, když zhruba stejná část z nich sáhla po naftě i benzinu.
Co se týče karoserie, tak u žen zcela jasně zvítězila varianta hatchback, kterou si vybralo 44,5 procenta zákaznic, u mužů se stejné oblibě těší varianty hatchback a kombi (obě něco málo přes 30 procent). Pohon všech kol pak volilo téměř 14 procent mužů, v případě žen jen zhruba osm.
„V otázce značky kupovaného ojetého vozu se zákazníci bez ohledu na to, jestli se jedná o muže či ženy, většinou shodnou,“ říká Karolína Topolová, ředitelka AAA Auto. Nejžádanější jsou podle ní vozidla značky Škoda, která si v roce 2016 koupilo 29 % mužů a 27,2 % žen. Ženy na druhém místě dávaly přednost vozům značky Volkswagen, muži pak upřednostnili značku Ford, přičemž situace na třetím místě byla přesně opačná.
Nejoblíbenějšími barvami u obou pohlaví se staly šedá, následovaná modrou. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá.
Muži jsou ovšem ochotni za své vozidlo průměrně zaplatit až o 15 tisíc korun víc než ženy. Ty jsou naopak těmi, které volí automobil s menším počtem najetých kilometrů – v průměru o 9 tisíc méně než muži.
Pokud dáváte přednost novému vozu před ojetinou, můžete si parametry nových aut na českém trhu porovnat zde.