Jak výhodná je karoserie kombi? Někde se za litry v kufru připlácí desetikoruny, jinde tisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 8. 2018 6:10
Kombi si většinou pořizují zákazníci, kteří potřebují větší zavazadlový prostor, MPV nebo SUV je ale až příliš velké. Spolu s litry navíc přichází také vyšší cena. Někdy o pár korun, jindy o několik tisícovek. Podívejte se do galerie, o kolik jsou kombíky napříč všemi třídami dražší než jejich sourozenci s karoserií hatchback či sedan. A vyplatí se vůbec připlácet za větší zavazadlový prostor?

Přehled nových vozů s karoserií kombi a cenou do 400 tisíc korun najdete zde.

Hyundai i30

Korejský kompakt se nabízí jako hatchback, liftback i kombi. Pro porovnání jsme chtěli zvolit hatchback, jenomže se aktuálně nenabízí verze se stejným motorem a výbavovým stupněm. Proto jsme k porovnání zvolili liftback, který si říká Fastback. Jeho ceny podle akčního ceníku začínají na 429 990 korunách s přeplňovaným tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW. Kombi ve stejné výbavě je o 10 tisíc korun dražší. Pro liftback udává Hyundai základní objem kufru 450 litrů, u kombi je to 605 litrů. Rozdíl 155 litrů znamená, že jeden litr přijde na 65 korun.

Když zabrousíme do standardního ceníku obou karoserií, rozdíl v cenách se stejným motorem je 15 tisíc korun (Fastback stojí od 449 990 korun), takže litr kufru stojí 97 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy