Jak výhodná je karoserie kombi? Někde se za litry v kufru připlácí desetikoruny, jinde tisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 8. 2018 6:10
Kombi si většinou pořizují zákazníci, kteří potřebují větší zavazadlový prostor, MPV nebo SUV je ale až příliš velké. Spolu s litry navíc přichází také vyšší cena. Někdy o pár korun, jindy o několik tisícovek. Podívejte se do galerie, o kolik jsou kombíky napříč všemi třídami dražší než jejich sourozenci s karoserií hatchback či sedan. A vyplatí se vůbec připlácet za větší zavazadlový prostor?

Přehled nových vozů s karoserií kombi a cenou do 400 tisíc korun najdete zde.

Ford Focus

Úplně nový Focus již bez přeplňovaného motoru nekoupíte. V základu tak má Ford litrový tříválec EcoBoost s výkonem 74 kW. Díky zaváděcí akci při vstupu na trh stojí hatchback 369 990 korun a kombi 384 990 korun. Rozdíl 15 tisíc korun je tedy na trhu z těch nižších a je stejný u všech výbav. Velikost kufru se liší podle toho, jestli má vůz sadu na opravu pneumatiky, nebo minirezervu (plnohodnotná rezerva je u všech verzí za příplatek). V prvním případě je rozdíl, měřeno po kryt zavazadelníku, 233 litrů, v tom druhém 234 litrů. V obou případech to znamená, že při cenovém rozdílu 15 tisíc vychází litr kufru na 64 korun.

 

Právě se děje

před 35 minutami

Sokolovská uhelná jde do útlumu, stovky lidí přijdou o práci

Těžební firma Sokolovská uhelná a.s. (SUAS) začne s postupným útlumem a v příštích dvou letech by z ní měla odejít až tisícovka zaměstnanců. Důvodem je tlak na omezení těžby a zpracování uhlí a související ceny emisních povolenek. Nyní firma zaměstnává asi 3000 lidí, dalších téměř 700 pracuje v dceřiných firmách. Potvrdil to předseda dozorčí rady společnosti a hlavní majitel Sokolovské uhelné František Štěpánek. Kraj chce s úřadem práce zajistit rekvalifikace nebo kontaktní místo pro zaměstnance, kteří u SUAS skončí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy