Na trhu s ojetinami platí pravidlo lokálního patriotismu snad ještě více než mezi novými auty. Podívejte se do přehledu, který jsme na základě dat z prodejů sítě autobazarů AAA Auto, online tržiště Carvago a dalších zdrojů sestavili pro osm vybraných evropských zemí.
Poznámka: Prodejní čísla ve statistikách neuvádíme, zdroje jsou často velice odlišné a neporovnatelné.
I v Polsku prodeji ojetin vládne do velké míry domácí automobil. Jistě, Opel je sice německá značka, ale Astra se dlouhá léta vyráběla v jeho závodě v polských Gliwicích. Neplatí to až o nejnovějším provedení s technikou koncernu PSA. To se bude vyrábět v Rüsselsheimu. Na každý pád polským prodejům ojetin Astra nadále vládne. Silnou pozici zde má i Ford Focus a podle Carvaga rovněž Audi A4.
Zajímavé je, že mezi novými vozy Opel v Polsku již na prvních místech není. Vloni se u našich severních sousedů nejvíce dařilo Toyotě Corolla a menšímu Yarisu. Auta jako taková se sice v Polsku nevyrábí, ale motory a převodovky pro ně již ano. Toyota má závody ve Walbrzychu a Jelcz-Laskowicích.