Značku Jeep, která patří pod koncern Fiat Chrysler, pronásledují v poslední době nepříjemné problémy. Loni se podařilo dvojici hackerů na dálku zmocnit Jeepu Cherokee modelového roku 2014. Prostřednictvím multimediálního systému U-Connect dokázali vypnout motor, ovládat plyn, brzdu i řízení. Vše vyvrcholilo velkou svolávací akcí 1,4 milionu aut.
V současnosti probíhá svolávání 1,1 milionu aut kvůli voliči automatické převodovky, který se zřejmě stal i příčinou smrti Jelčina. Kulisa automatu totiž nefunguje tak, jak jsou Američané zvyklí ze starších vozů, u nichž volič zapadá mechanicky do každé polohy jasně označené písmeny P (Parking), D (Drive, jízda vpřed), N (Neutral) a R (Reverse, tedy zpětný chod), ale elektronicky. Přitom zůstává stále ve stejné poloze.
Aby se tak řidič například dostal z pozice D do pozice R, musí pohnout třikrát pákou směrem dopředu. Šofér sice dostává jak na páce, tak na přístrojové desce signalizaci o tom, jaký mód je právě zařazený, přesto to mnohým Američanům nestačí. Úprava softwaru při svolávací akci má zajistit, aby vůz samočinně po otevření dveří při nastartovaném motoru zařadil parkovací režim. Fiat Chrysler chce po tragické události svolávání aut urychlit.
Radost neudělal koncernu Fiat Chrysler ani nejnovější průzkum společnosti J.D. Power zaměřený na spokojenost zákazníků s kvalitou jednotlivých automobilových značek v USA. Fiat v něm skončil předposlední ze 33 hodnocených výrobců před Smartem, Jeep a Chrysler pod průměrem. Poprvé zvítězila Kia před značkami Porsche a Hyundai.