Mitsubishi ASX mění tvář. Konkurent Škody Karoq láká na poctivý motor bez turba

Mitsubishi ASX mění tvář. Konkurent Škody Karoq láká na poctivý motor bez turba
Foto: Mitsubishi Motors
Martin Frei Martin Frei
7. 10. 2019 14:26
Kompaktní samuraj kroutí devátý rok na trhu. Málokterý z průkopnické generace menších crossoverů vydržel ve službě tak dlouho a za tu dobu znatelně posílila konkurence. Mitsubishi proto nespí na vavřínech a jeden ze svých klíčových modelů v závěru kariéry podstatně přepracovalo.

Dobré auto se pozná tak, že stárne pomaleji než ostatní. Což neplatí jen o designu. Díky dobrému využití obestavěného prostoru ASX stále patří mezi menšími crossovery k těm sympaticky prostorným. Nevzniklo totiž nafukováním některého minivozu (jako Nissan Juke), ale naopak zkrácením velkého typu Outlander.

Na některých místech je už nezadržitelné plynutí času vidět, což je případ uspořádání přístrojové desky, naopak pro jízdní vlastnosti je výhodou staromódně poctivá konstrukce podvozku s nezávislým zavěšením všech kol. To vše se spolu s příznivými cenami podepisuje na stále úspěšných prodejích. 

Foto: Mitsubishi Motors

Modernizaci jasně prozrazuje nová tvář s takzvaným dynamickým štítem po vzoru větších typů Outlander a L200. Vůz díky němu působí robustněji a asertivněji, naopak zadní partie s moderněji tvarovanými lampami vnesla do celku víc jemnosti.

Nejdůslednější a překvapivou změnou je nové hnací ústrojí. Mitsubishi se po vzoru téměř všech japonských značek zřeklo dieselu, a tak musí dostatek točivého momentu pro automat a pohon všech kol dodat jinou cestou. 

Tou se stal dvoulitrový zážehový motor z Outlanderu. Na dnešní dobu neobvykle štědrý objem vysvětluje absence přeplňování i přímého vstřikování paliva. Konvenční technika spojuje přímočaré reakce na plyn s minimálním rizikem tvorby karbonu, díky čemuž ASX nehrozí tolik potíží při častém provozu na kratší vzdálenosti.

Foto: Mitsubishi Motors

Dvoulitr je v nabídce jak pro čtyřkolku, tak pro pohon předních kol s manuálem i variátorovým automatem CVT. Zcela tedy nahradil i předchozí benzinovou šestnáctistovku, což je projev velmi neobvyklého jevu - zvyšování objemu motoru.

Japonské zaměření na jednoduchou funkčnost se odráží v zajímavých cenách. Základní výbava Inform se sedmi airbagy, manuální klimatizací a diodovými světlomety stojí 415 000 Kč, prostřední Invite s parkovacími čidly, tempomatem, bluetooth handsfree a litými koly vyjde o 30 000 Kč dráž. Kombinace 2.0 CVT AWD pak vyjde na 529 900 Kč.

Vezmeme-li v úvahu, že ve Škodě Karoq stojí nejlevnější čtyřkolka 750 900 Kč (s dvoulitrovým dieselem), nejchudší základ je dražší o 75 000 Kč a pohání ho litrový tříválec, vychází Mitsubishi ASX určitě zajímavý tip navzdory svému morálnímu stáří.

 

Právě se děje

před 20 minutami

Německá CDU/CSU vybírá kancléřského kandidáta, průlom se zatím nečeká

Vedení poslanecké frakce vládní konzervativní unie CDU/CSU bude v neděli jednat o společném kandidátovi na kancléře pro nadcházející zářijové parlamentní volby. Přítomni budou předseda Křesťanskodemokratické unie (CDU) a premiér Severního Porýní-Vestfálska Armin Laschet a bavorský ministerský předseda a šéf Křesťanskosociální unie (CSU) Markus Söder, mezi kterými se podle všeho výběr nástupce dosluhující kancléřky Angely Merkelové rozhodne. Konečný verdikt se v neděli ale nečeká.

Rozpravy se zúčastní i Merkelová, která po čtyřech kancléřských mandátech a 16 letech ve vedení Německa odchází z politiky. Jejím nástupcem by se rád stal Laschet, který se veřejně nijak netají svým zájmem unii CDU/CSU do voleb vést. Nikdo ale nepochybuje o tom, že kancléřské ambice má i Söder, který prozatím vystupuje zdrženlivě.

Zdroj: ČTK
Další zprávy