Martin Frei
23. 10. 2019 13:21
Motorističtí fandové si jméno Lancer spojují s rallye, vysokými výkony a pohonem všech kol. To bezesporu platí o závodním speciálu Evo. Základní model představuje pravý opak. Jednoduché auto zaměřené spíš na řemeslo než na styl a sílu. Vedle měkčených plastů Golfu a tiché jízdy Astry vypadají hrubé mravy Lanceru jako z jiného světa. Jenže stejně staromódní je i jeho spolehlivost.
Motory - benzin
Výhodou Lanceru je, že nejlepší motor najdete v bazaru nejčastěji. Jmenuje se 1.6 MIVEC a jde o úplně klasickou šestnáctistovku bez turba se vstřikováním MPI. Není to žádná raketa, ale potěší solidním tahem v nejpoužívanějších otáčkách a pohotovou reakcí na plyn. A co hlavně: nikdy mu neodejde turbo a nezná problémy s karbonem, který trápí moderní přímovstřikové strojovny. Takhle nenáročný a nezničitelný motor už v roce 2017 nabízel jen málokdo - kromě Hondy a Toyoty vlastně jen Dacia.
Osmnáctistovka je citelně těžší na předek, krátké převody ji ženou do otáček a žere minimálně o litr víc. Rozhodně se u ní vyhněte automatu CVT. Ať se s ním stane cokoli, nedoplatíte se.