Jak škodovky přicházejí o hodnotu. Za úspěchem domácí značky stojí i zůstatková cena

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 1. 2021 6:03
Když jdou na dračku ojetiny, jdou i nová auta. Řada zákazníků, zejména těch firemních, sleduje při koupi auta nejen pořizovací, ale i zůstatkovou cenu. Jejich rozdíl ve své podstatě určuje, kolik za auto utratí, a je rozhodující pro celkové náklady na vlastnictví. Šampiony v zůstatkové hodnotě by tedy logicky měly být bestsellery mezi ojetinami, škodovky. Jak si vede Octavia, Fabia a Superb?

Jak dobře jsou na tom modely domácí značky v porovnání s trhem jako celkem se pokusila zmapovat statistika společnosti Cebia, která data analyzovala pomocí svého vlastního systému na oceňování vozidel CebiCat GT.

Foto: Martin Přibyl

Na zůstatkovou hodnotu nemá vliv jen značka

Cebia ve své tiskové zprávě uvádí, že vliv na zůstatkovou hodnotu auta nemá jen značka, model nebo pohonná jednotka. Svůj vliv pochopitelně má i dostupnost náhradních dílů, technický stav (bourané/nebourané), doložitelná historie a servis vozu. I v tom je výhoda škodovek, obzvláště těch s českým původem. "Právě vozy značky Škoda patří k těm, o nichž se toho dá zjistit nejvíc, a lze říci, že lidé tak častěji nekupují zajíce v pytli jako v případě některých jiných značek," uvádí Barbora Minksová z Cebie.

 

Právě se děje

Další zprávy