Jak škodovky přicházejí o hodnotu. Za úspěchem domácí značky stojí i zůstatková cena

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 1. 2021 6:03
Když jdou na dračku ojetiny, jdou i nová auta. Řada zákazníků, zejména těch firemních, sleduje při koupi auta nejen pořizovací, ale i zůstatkovou cenu. Jejich rozdíl ve své podstatě určuje, kolik za auto utratí, a je rozhodující pro celkové náklady na vlastnictví. Šampiony v zůstatkové hodnotě by tedy logicky měly být bestsellery mezi ojetinami, škodovky. Jak si vede Octavia, Fabia a Superb?

Jak dobře jsou na tom modely domácí značky v porovnání s trhem jako celkem se pokusila zmapovat statistika společnosti Cebia, která data analyzovala pomocí svého vlastního systému na oceňování vozidel CebiCat GT.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb

Naopak u mladších, dvouletých Superbů se rozdíl mezi benzinovými a naftovými motory smazává. Obě analyzované varianty zůstávají na dvou třetinách ceny. S rostoucím věkem si pak sice benzinová varianta drží cenu o něco lépe, v porovnání s tržním průměrem je na tom ale lépe diesel, který si od něj zachovává větší odstup.

Škoda Superb III 1.5 TSI Style

Škoda Superb III 2.0 TDI L&K

Zůstatková hodnota po 2 letech (průměr trhu)

66 % (66 %)

66 % (62 %)

Zůstatková hodnota po 7 letech (průměr trhu)

37 % (35 %)

29 % (23 %)

 

Právě se děje

Další zprávy