Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Fluence (2009-2017)
Pod kapotu Fluence se dostala také vznětová patnáctistovka dCi dostupná ve čtyřech výkonnostních verzích. Dieselu se netřeba vyhýbat. Problematické vstřikování Delphi se objevilo jen první rok výroby a pouze u nejslabší 63 kW verze. Nezlobí ani filtr pevných částic (Euro 5), protože je zde vybaven pátým vstřikovačem ve výfukovém potrubí.
U benzinové šestnáctistovky se mění rozvodový řemen po 120 tisících km nebo pěti letech. Doporučujeme zkrátit interval výměny motorového oleje na polovic. Předepsaných třicet tisíc kilometrů je příliš dlouhých. U dieselu 1.5 dCi riskujete dokonce zadření ojničních ložisek či vydření zdvihátek ventilů.
Desetileté modely se s cenovkou dostaly hluboko pod hranici sta tisíc korun. Není jich mnoho, daleko častěji narazíte na zhruba osmileté vozy v cenovém rozpětí 110-140 tisíc korun. Pětileté vozy pak startují na částce 180 000 Kč.