Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Citroën C-Elysée a Peugeot 301 (2012-dosud)
Oba od počátku laciné sedany dostaly shodnou techniku, stejné tvary karoserie a v praxi se liší jen designérskými detaily. V drtivé většině mají jasný český původ, nejsou v hledáčku podvodníků a chlubí se nízkými kilometrovými proběhy.
Zážehový tříválec 1.2 VTi vyhoví všem řidičům jezdícím kolem komína. Slabý motor snese snad všechno, je totiž uzpůsoben pro potřeby východních trhů. Kromě manuální převodovky byla v nabídce i robotizovaná skříň ETG 5.
Čtyřválcová šestnáctistovka je kultivovanější a naprosto univerzální volbou. Pojila se s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým měničem EAT 4, který v roce 2016 vystřídal šestirychlostní automat Aisin. Spolehlivost je vynikající za předpokladu pravidelné výměny oleje (po 15 000 km) a zapalovacích svíček (60 000 km).