Honda patří v roce 2012 k prvním automobilkám, které poslaly nový model k testům bezpečnosti. A s devátou generací řady Civic Japonci v testech uspěli! Honda získala 5 hvězd, tedy maximální počet, ke kterému je potřeba absolvovat řadu dílčích testů.
Nově od ledna 2012 musí testovaný automobil získat k pětihvězdičkovému skóre alespoň 80 % bodového maxima v kategorii bezpečnost dospělé posádky, 75 % v případě dětské posádky, 60 % u chodců i v oblasti asistenčních systémů apod.
Zejména splnění vysokého bezpečnostního standardu v oblasti ochrany chodců zůstává velkým problémem pro většinu automobilové produkce. Hondě se podařilo získat 69 % maximálního hodnocení bezpečnosti chodců, takže na pětihvězdičkový výsledek s rezervou dosáhla.
Kontrastem k úspěchu nové Hondy Civic je skóre modernizovaného Jeepu Compass. Ten od Euro NCAP získal pouze dvě hvězdy z pěti možných. Problematické oblasti? Test bočního nárazu vozu na kůl, který simuluje například nebezpečný náraz bokem automobilu na strom. Evegreenem, který zhoršil celkový výsledek, je i v případě Jeepu Compass slabá ochrana chodců při střetem s přídí vozidla.
Nezávislé sdružení Euro NCAP testuje bezpečnost automobilů prodávaných v Evropě už od roku 1997. S tím jak se výrobci přizpůsobili metodice, začalo přibývat aut, která získala plný počet bodů. Výborné výsledky se staly standardem. Od roku 2009 začalo postupně zpřísňovat kritéria, aby se lépe odlišilo, který nový automobil je skutečně bezpečnější.