Extrémní vozidla, nad kterými zůstává rozum stát. Auta z dolů, letišť i kosmodromů

Jan Matoušek Dan Poláček Jan Matoušek, Dan Poláček
9. 2. 2023 6:02
Optikou osobních aut je za extrémní vozidlo možné považovat třeba původní vojenský "Humvee", šestikolový Mercedes třídy G nebo terénní supersport Aixam Mega Track. Jenže tam, kde osobní auta končí, nákladní a pracovní stroje teprve začínají. Vybrali jsme některé z nejextrémnějších průmyslových vozidel minulosti i současnosti. Podívejte se do galerie.

Největší buldozer

Komatsu vedle nakladačů vyrábí i celou další řadu těžké techniky, nechybí mezi ní i buldozery, přičemž přeborníkem v tomto segmentu býval typ D575A. Jeho radlice mohla najednou hrnout 69 m3 materiálu, pokud měl buldozer ještě přídomek 3 SD, pak se objem zvýšil až na 96 m3. Na délku měl buldozer 11,71 metru, o rozpohybování se staralo 860 naftových kW. Ačkoliv Komatsu buldozery vyrábí dodnes, takového mamuta, jakým byl typ D575A, momentálně v nabídce nemá.

 

Právě se děje

Další zprávy