Optikou osobních aut je za extrémní vozidlo možné považovat třeba původní vojenský "Humvee", šestikolový Mercedes třídy G nebo terénní supersport Aixam Mega Track. Jenže tam, kde osobní auta končí, nákladní a pracovní stroje teprve začínají. Vybrali jsme některé z nejextrémnějších průmyslových vozidel minulosti i současnosti. Podívejte se do galerie.
Důlní rypadlo se šnečí rychlostí
V závěru galerie se pomalu dostáváme k vozidlům, která ani nemají kola, ale pohybují se třeba pomocí pásů. Tak jako důlní rypadlo Terex RH400, které je široké 8,6 metru a váží 980 tun. K pohonu slouží dva šestnáctiválcové turbodiesely - každý na jedné straně pásového pohonu - s celkovým výkonem 3360 kW. Do lžíce se mu pak vejde najednou 37 m3 železné rudy, 45 m3 ropného písku nebo 50 m3 kamení. Vzhledem k hmotnosti je ale nejvyšší rychlost takového stroje 2,2 km/h.