ZiL je pro ruské výrobce aut historicky velmi důležitá značka, k založení závodů AMO došlo v roce 1916, firma tehdy stavěla nákladní vůz v licenci s Fiatem. První vlastní vůz byl postaven o osm let později. Během druhé světové války byla automobilka přestěhována z moskevského předměstí do Uljanovsku, aby byla uchráněna před Němci, čímž zde vznikla značka UAZ.
A nejen to, při evakuaci byla výroba nákladních aut naopak přesunuta do Čeljabinské oblasti Ruska, do města Miass nacházejícím se na úpatí Uralu. A díky tomu vznikla další nová ruská značka - Ural.
AMO má za sebou pohnutou historii. Stalin závody AMO přejmenoval po svém jméně na ZaS. V roce 1956 ale Nikita Chruščov při tzv. destalinizaci, tedy přiznání Stalinových zločinů, rozhodl o přejmenování továrny na ZiL podle Ivana Alexejeviče Lichačeva, dlouholetého ředitele, který v témže roce zemřel.
ZiL je důležitý i pro další ruskou značku. Byl zde postaven vůbec první prototyp nákladního vozu Kamaz.
Automobilka ZiL ukončila výrobu v roce 2012, údajně značka ale funguje nadále jako právnická osoba. Drtivá většina původních výrobních závodů v Moskvě byla v roce 2015 zničena.
V roce 2015 byl postaven tento nákladní vůz na podvozku ZiL určený na údržbu komunikací.