Nejlepší auta z Rychle a zběsile. Nekonečná série dala světu i kontroverzní tuning

Jan Matoušek Dan Poláček Jan Matoušek, Dan Poláček
18. 5. 2023 6:02
Dnešním dnem vstupuje do kin pro někoho možná těžko uvěřitelné desáté pokračování série Rychle a zběsile. Ta v roce 2001 začínala jako film pro milovníky aut, který s trochou nadsázky nastartoval celosvětový zájem o tuning, až se později vyvinul v klasickou akční sérii plnou střílení a čím dál nereálnějších akčních scén. V galerii jsme se ale zaměřili na auta ze série. Ta nejslavnější.

Driftující Mustang Fastback

Naprostá většina aut ve třetím pokračování Rychle a zběsile je japonské výroby. Jedno z hlavních ale vyrobil Ford. Na první pohled jde o Ford Mustang Fastback z roku 1967, který dal dohromady Sean Boswell spolu se svým otcem. Aby prvotní vrak zprovoznili, vzali motor a další součásti pohonného ústrojí z Nissanu Silvia S15 (který měl pod kapotou 2,6litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec RB26 z Nissanu Skyline GT-R), který Boswell předtím zničil. Vznikl tak pozoruhodný hybrid, který jím nebyl jen na papíře. Produkce skutečně vyměnila americký motor za japonský. Přestavba prý trvala dva měsíce.

Ve filmu, pro jehož natáčení vzniklo stejně vypadajících Mustangů hned šest, se pak Ford se srdcem Nissanu utká ve finálním driftovacím klání s Nissanem 350Z, kterou řídí postava s přezdívkou DK (hraje ji Brian Tee), tedy Drift King, a hlavní sok Seana Boswella z celého třetího dílu.

 

Právě se děje

Další zprávy