Je nová Škoda Fabia dražší než konkurence? Porovnali jsme ji s Dacií, Korejci i Cliem

Jan Matoušek Jan Matoušek
14. 5. 2021 6:02
Čtvrtá generace Škody Fabia je českou automobilovou novinkou letošního roku. A přestože u dealerů se první kusy objeví až za několik měsíců, objednávat si malý hatchback mohou zájemci už dnes. Proto také Škoda neotálela a krátce po premiéře zpřístupnila konfigurátor vozu. Můžeme tak porovnat Fabii s konkurencí - vybrali jsme si proto přeplňované motory s výkonem kolem 70 kW.

Kompletní ceník nové Fabie

O čtvrté generaci Škoda Fabia jsme již napsali mnohé. Její kompletní představení najdete zde, porovnání s předchůdcem si můžete přečíst pod tímto odkazem. Nezbývá tak než konstatovat, že mezigeneračně malý hatchback docela hodně narostl, objemem kufru dokonce atakuje modely o segment vyšší. Hodně se změnil také interiér, kde se uplatňují prvky známé i ze Scaly nebo Octavie. Vzhledem k použití platformy MQB A0 pak auto mohlo dostat i celou řadu moderních asistenčních systémů, včetně částečně autonomní jízdy na dálnici, kterou předchůdce neměl.

Pod kapotu se nastěhovaly nové tříválce řady Evo, byť jejich výkon zůstal podobný jako u předchůdce, a vrací se i čtyřválec o výkonu 110 kW. V konfigurátoru je momentálně dostupný atmosférický litrový motor s výkonem 59 kW a manuální převodovkou, respektive přeplňovaný litrový motor s výkonem 70 nebo 81 kW. Silnější motor se vedle ručního pojí i s dvouspojkovým samočinným řazením. K dispozici jsou potom dvě výbavy - Ambition a Style. Základní Fabia stojí 329 900 korun, jak vypadá kompletní ceník doposud dostupných variant, najdete v tabulce.

Ceník - nová Škoda Fabia

Ambition Style
1.0 MPI / 59 kW 329 900 Kč 359 900 Kč
1.0 TSI / 70 kW 349 900 Kč 379 900 Kč
1.0 TSI / 81 kW 369 900 Kč 399 900 Kč
1.0 TSI / 81 kW DSG 409 900 Kč 439 900 Kč

Na následujících slidech pak přinášíme porovnání Fabie s některými konkurenty. Záměrně jsme vybrali vozy s přeplňovaným tříválcovým motorem o výkonu kolem 70 kW a manuální převodovkou. Snažili jsme se také zvolit vždy nejnižší možnou výbavu, která se s daným motorem pojí. Výjimku představuje pouze Dacia Sandero, u níž prostřední stupeň Essential postrádá celou řadu prvků, které konkurence nabízí. V jejím případě jsme tak sáhli po nejvyšší výbavě Comfort.

 

Právě se děje

před 4 minutami

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce trati za 2,6 miliardy Kč

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce železniční trati, díky níž tudy vlaky budou moci projíždět až stošedesátikilometrovou rychlostí. Zrychlí se tak cestování mezi Prahou a Plzní. Součástí akce byla i obnova berounského nádraží a stanice Králův Dvůr a modernizace zabezpečovacího zařízení. Náklady jsou přes 2,6 miliardy bez DPH, tři čtvrtiny pokryla dotace z Evropské unie.

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody se zlepšil komfort pro cestující a vznikl i bezbariérový přístup na nástupiště v Berouně i Králově Dvoře. "Zvýšila se traťová rychlost na 160 kilometrů v hodině a zkrátily se jízdní doby. Myslím si, že se už skutečně jedná o koridorovou trať se vším všudy," řekl Svoboda při dnešním slavnostním ukončení prací. Poukázal na to, že nyní je hotová rekonstrukce celého třetího koridoru z Berouna až do Chebu, včetně průjezdu plzeňským uzlem.

Práce na 5,7 kilometru dlouhém úseku mezi Berounem a Královým Dvorem začaly v roce 2016. V první etapě stavbaři opravili osobní nádraží v Berouně. Součástí byla obnova kolejiště, vznikl nový podchod, nástupiště a přístřešky. Přístup na nástupiště pro handicapované zajišťují výtahy. Železniční stanice byla také vybavena informačním systémem pro slabozraké a nevidomé. Dělníci vyměnili technologická zařízení a obnovili kolejiště na seřaďovacím nádraží.

Zdroj: ČTK
před 20 minutami

Průměrný obrat regionálních obchodních center loni klesl o 25,5 procenta

Průměrný roční obrat regionálních obchodních center (OC), vyjma Prahy, loni po šesti letech růstu podle analýzy společnosti CBRE meziročně klesl o 25,5 procenta. Nejvíce byly v centrech zasažené gastronomické provozy, u kterých propad proti roku 2019 činil 36 procent. Návštěvnost regionálních OC se v uplynulém roce meziročně snížila o 29 procent, lidé ale v centrech více utráceli. Hodnota průměrného nákupního koše vzrostla o 5,7 procenta na 233 korun za jednu návštěvu. Vyplývá to z analýzy Shopping Centre Index, kterou letos podeváté připravila společnost CBRE.

Gastronomie byla v nákupních centrech podle CBRE nejdynamičtějším odvětvím posledních tří let, jež v minulosti zaznamenávalo dvouciferný růst. Prostor pro stravovací provozy se v centrech rozšiřoval. Podle vedoucího maloobchodního sektoru a oddělení správy OC v CBRE Tomáše Míčka byla gastronomie v minulém roce v důsledku protiepidemických opatření uzavřená zhruba 130 dní.

"Vloni sehrál rozhodující roli podíl, jaký měly na celkové ploše obchodních center ty obchody a služby, které mohly být i přes vládní omezení v provozu. Právě tito nájemci nakonec ovlivňovali celkovou návštěvnost centra i jeho ekonomické výsledky," řekl Míček.

Móda, která je na nákupní ploše typického regionálního centra (bez započítání Prahy) zastoupená nejvíce, když zaujímá 37 procent plochy, loni zaznamenala propad obratu o 34 procent, hned za ní byly doplňky s poklesem zhruba 32 procent. U těchto kategorií podle CBRE sehrála roli sezonnost. Prodejci kvůli zásobám neprodaných kolekcí neměli dostatek peněz na nákup nového zboží.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Na japonském ostrově Suwanose vybuchla sopka Mt. Otake

Sopka Mt. Otake ležící na ostrově Suwanose na jihozápadě Japonska ve středu vybuchla. Velké kameny vymrštěné z kráteru dopadaly téměř kilometr daleko. Místní úřady zvýšily stupeň varování a omezily přístup obyvatel do okolí sopky, informovala agentura Kjódó.

Zdroj: ČTK
Další zprávy