Jan Matoušek
14. 5. 2021 6:02
Čtvrtá generace Škody Fabia je českou automobilovou novinkou letošního roku. A přestože u dealerů se první kusy objeví až za několik měsíců, objednávat si malý hatchback mohou zájemci už dnes. Proto také Škoda neotálela a krátce po premiéře zpřístupnila konfigurátor vozu. Můžeme tak porovnat Fabii s konkurencí - vybrali jsme si proto přeplňované motory s výkonem kolem 70 kW.
Kompletní ceník nové Fabie
O čtvrté generaci Škoda Fabia jsme již napsali mnohé. Její kompletní představení najdete zde, porovnání s předchůdcem si můžete přečíst pod tímto odkazem. Nezbývá tak než konstatovat, že mezigeneračně malý hatchback docela hodně narostl, objemem kufru dokonce atakuje modely o segment vyšší. Hodně se změnil také interiér, kde se uplatňují prvky známé i ze Scaly nebo Octavie. Vzhledem k použití platformy MQB A0 pak auto mohlo dostat i celou řadu moderních asistenčních systémů, včetně částečně autonomní jízdy na dálnici, kterou předchůdce neměl.
Pod kapotu se nastěhovaly nové tříválce řady Evo, byť jejich výkon zůstal podobný jako u předchůdce, a vrací se i čtyřválec o výkonu 110 kW. V konfigurátoru je momentálně dostupný atmosférický litrový motor s výkonem 59 kW a manuální převodovkou, respektive přeplňovaný litrový motor s výkonem 70 nebo 81 kW. Silnější motor se vedle ručního pojí i s dvouspojkovým samočinným řazením. K dispozici jsou potom dvě výbavy - Ambition a Style. Základní Fabia stojí 329 900 korun, jak vypadá kompletní ceník doposud dostupných variant, najdete v tabulce.
Ceník - nová Škoda Fabia
|
Ambition |
Style |
1.0 MPI / 59 kW |
329 900 Kč |
359 900 Kč |
1.0 TSI / 70 kW |
349 900 Kč |
379 900 Kč |
1.0 TSI / 81 kW |
369 900 Kč |
399 900 Kč |
1.0 TSI / 81 kW DSG |
409 900 Kč |
439 900 Kč |
Na následujících slidech pak přinášíme porovnání Fabie s některými konkurenty. Záměrně jsme vybrali vozy s přeplňovaným tříválcovým motorem o výkonu kolem 70 kW a manuální převodovkou. Snažili jsme se také zvolit vždy nejnižší možnou výbavu, která se s daným motorem pojí. Výjimku představuje pouze Dacia Sandero, u níž prostřední stupeň Essential postrádá celou řadu prvků, které konkurence nabízí. V jejím případě jsme tak sáhli po nejvyšší výbavě Comfort.