Nejextrémnější speciály z Kopřivnice. Nákladní Tatry, nad nimiž zůstává rozum stát

Nejextrémnější speciály z Kopřivnice. Nákladní Tatry, nad nimiž zůstává rozum stát
Řiditelné jsou první dvě a poslední dvě nápravy, prostřední dvojice má pro změnu dvoumontáž. V útrobách pracuje vzduchem chlazený motor Tatra v kombinaci s automatickou převodovkou Allison a přídavnou převodovkou Tatra.
Červená stonožka ale jen byla tou nejdelší Tatrou. V roce 2021 byl totiž pro ostravské hutě Liberty vyrobený speciál pro převoz až 24 metrů dlouhých závitových tyčí. Samotný podvozek s pohonem 14x8 má na délku 25,3 metru, stavbu vozidla s nosností přes 70 tun zajišťoval mimo jiné dealer Tatry Partner Ipex. V útrobách pracuje vzduchem chlazený osmiválec Tatra, kabina pak pochází z řady Force.
Spousta speciálů vychází také z modelové řady Phoenix. Pro německého zákazníka tak třeba dealer Tatry, Partner Ipex, postavil auto s nástavbou pro přesazování stromů a dvoumístnou spací kabinou. Řiditelné má téměř desetimetrové vozidlo první dvě a poslední nápravu.
Různé extrémní tatrovky nacházejí pravidelně místo také u záchranných složek. Z velkého množství vozů stojí určitě za zmínku Tigon, který vznikl ve spolupráci se specializovanou firmou Rosenbauer. Na délku má čtyřnápravové auto téměř 12,3 metru, celková povolená hmotnost je 43 tun. V útrobách pak pracuje šestiválec Volvo v kombinaci s automatem Allison a sestupnou převodovkou Tatra. Podvozek vychází z řady Force, Tigon pak má nádrž na vodu s objemem 9 tisíc litrů i technickou pěnu s objemem 3500 litrů.
Foto: ČTK
Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 12. 2023 6:32
Nákladní Tatry, to nejsou jen sklápěče na základě řady Phoenix nebo armádní speciály. V Kopřivnici umí splnit prakticky jakékoliv přání svých zákazníků. Potřebujete auto pro přepravu trubek uvnitř hutí? Není problém! Nebo snad podvozek pro montáž mobilní vrtné soupravy? Splněno! Jak takové extrémní Tatry vypadají? Výběr některých z těch nejzajímavějších najdete v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy