Konkurent číslo 2: Tesla Model 3 - od 1 369 990 Kč
Druhým konkurentem, který ze současné nabídky elektroaut v Česku připadá v úvahu, je Tesla Model 3. Ta nehraje tolik na sportovní, jako spíše praktickou notu, čemuž odpovídá i větší objem zavazadlového prostoru. Třebaže oba vozy mají i takzvaný frunk, tedy kufr pod přední kapotou. Tesla má podobně jako BMW oproti Hyundai kratší rozvor náprav, i tak to ale neznamená, že by se v něm cestující nějak vyloženě tlačili.
Technické srovnání
|
Hyundai Ioniq 6 |
Tesla Model 3 |
Rozměry (d/š/v) |
4855/1880/1495 mm |
4694/1849/1443 mm |
Rozvor náprav |
2950 mm |
2875 mm |
Kufr |
401 + 45 l; 401 + 12 l (čtyřkolka) |
561 + 88 l |
Základní verze |
111 kW, 53 kWh, dojezd 429 km |
208 kW, 57,5 kWh, dojezd 491 km |
Prodloužený dojezd |
168 kW, 77,4 kWh, dojezd 614 km |
366 kW, 75 kWh, dojezd 602 km (čtyřkolka) |
Čtyřkolka |
239 kW, 77,4 kWh, dojezd 583 km |
377 kW, 75 kWh, dojezd 547 km |
Cena od |
1 159 990 Kč |
1 369 990 Kč |
Podobně jako u BMW i4 platí, že Hyundai Ioniq 6 je ve všech nabízených verzích slabší než Tesla Model 3. Zároveň se ale sluší podotknout, že model s prodlouženým dojezdem je u korejského modelu spojený s pohonem zadní nápravy, u amerického vozu jde o čtyřkolku. I tak ale Model 3 s větší baterkou překoná hranici 600 km na jedno nabití a je tak hodnotě 614 km Ioniqu 6 blíže než i4. Platí také, že ve verzi s větší baterkou dojede ale Ioniq papírově vždy o pár kilometrů dál, na druhou stranu Model 3 je zase dynamičtější a rychlejší: v akceleraci i nejvyšší rychlosti.
Cenově platí vlastně to samé jako u BMW i4: v základu je Ioniq o více než 200 tisíc korun levnější, směrem k vyšším verzím se ale cenové rozdíly trochu mažou, jakkoliv korejský vůz bude vždy o něco levnější. To platí především v případě, kdy mají oba modely pohon všech kol a nejvyšší možný výkon. Aby byla tabulka shodná jako u mnichovského vozu, porovnáváme v ní navzájem prostřední verze obou modelů, což u Tesly ale znamená pohon všech kol a o 60 tisíc korun vyšší cenovku. I kdyby ale byla zvolená jiná verze, dopad na tabulku by to mělo jen v případě ceny vozu, výbava všech tří variant Modelu 3 se liší vlastně jen v provedení litých kol a lepších brzd u nejvýkonnější verze Performance.
Srovnání výbavy
|
Hyundai Ioniq 6 Power Style 4×2 |
Tesla Model 3 Long Range |
Cena od |
1 479 990 Kč |
1 539 990 Kč |
Počet airbagů |
7 |
6 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců a cyklistů |
S - detekce chodců a cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 15 palců |
Navigace |
S |
S |
Rádio |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 15 palců |
Volant |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
veganský potah + multifunkční + vyhřívaný |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Parkovací senzory |
S - vpředu a vzadu + kamera |
pouze kamera |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu a vzadu |
S - vpředu a vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Přední světla LED |
S - maticové |
S |
Kola |
litá - 18 palců |
litá - 18 palců |
Hyundai má i na papíře o malinko lepší výbavu než Tesla. Například má dva displeje, Model 3 má vše sdružené na jediné 15palcové centrální dotykové obrazovce. Také má navíc třeba maticová diodová světla vpředu. Tesla ale nabízí ve světě elektromobilů pořád trochu lepší image, byť se třeba nechytá (to platí vlastně i o i4) na 350kW rychlonabíjení a možnost napájet z auta i elektrospotřebiče jako třeba gril, varnou konvici nebo elektrickou kytaru. Oba modely pak nad rámec tabulky nabízejí třeba sledování mrtvého úhlu.