Futuristické Hyundai proti BMW a Tesle. Ioniq 6 vstupuje na český trh za 1,16 milionu

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 12. 2022 6:02
Většina nových elektromobilů spadá do kategorie SUV, případně mezi kompaktní hatchbacky. Hyundai Ioniq 6 je tak jako čtyřdveřové kupé trochu netypickým zástupcem nových elektrických aut. A projevuje se to i na konkurenci, které korejský model, jehož ceny startují na 1,16 milionu korun, zatím příliš nemá. Podívejte se do galerie.

Konkurent číslo 2: Tesla Model 3 - od 1 369 990 Kč

Druhým konkurentem, který ze současné nabídky elektroaut v Česku připadá v úvahu, je Tesla Model 3. Ta nehraje tolik na sportovní, jako spíše praktickou notu, čemuž odpovídá i větší objem zavazadlového prostoru. Třebaže oba vozy mají i takzvaný frunk, tedy kufr pod přední kapotou. Tesla má podobně jako BMW oproti Hyundai kratší rozvor náprav, i tak to ale neznamená, že by se v něm cestující nějak vyloženě tlačili.

Technické srovnání

Hyundai Ioniq 6 Tesla Model 3
Rozměry (d/š/v) 4855/1880/1495 mm 4694/1849/1443 mm
Rozvor náprav 2950 mm 2875 mm
Kufr 401 + 45 l; 401 + 12 l (čtyřkolka) 561 + 88 l
Základní verze 111 kW, 53 kWh, dojezd 429 km 208 kW, 57,5 kWh, dojezd 491 km
Prodloužený dojezd 168 kW, 77,4 kWh, dojezd 614 km 366 kW, 75 kWh, dojezd 602 km (čtyřkolka)
Čtyřkolka 239 kW, 77,4 kWh, dojezd 583 km 377 kW, 75 kWh, dojezd 547 km
Cena od 1 159 990 Kč 1 369 990 Kč

Podobně jako u BMW i4 platí, že Hyundai Ioniq 6 je ve všech nabízených verzích slabší než Tesla Model 3. Zároveň se ale sluší podotknout, že model s prodlouženým dojezdem je u korejského modelu spojený s pohonem zadní nápravy, u amerického vozu jde o čtyřkolku. I tak ale Model 3 s větší baterkou překoná hranici 600 km na jedno nabití a je tak hodnotě 614 km Ioniqu 6 blíže než i4. Platí také, že ve verzi s větší baterkou dojede ale Ioniq papírově vždy o pár kilometrů dál, na druhou stranu Model 3 je zase dynamičtější a rychlejší: v akceleraci i nejvyšší rychlosti.

Cenově platí vlastně to samé jako u BMW i4: v základu je Ioniq o více než 200 tisíc korun levnější, směrem k vyšším verzím se ale cenové rozdíly trochu mažou, jakkoliv korejský vůz bude vždy o něco levnější. To platí především v případě, kdy mají oba modely pohon všech kol a nejvyšší možný výkon. Aby byla tabulka shodná jako u mnichovského vozu, porovnáváme v ní navzájem prostřední verze obou modelů, což u Tesly ale znamená pohon všech kol a o 60 tisíc korun vyšší cenovku. I kdyby ale byla zvolená jiná verze, dopad na tabulku by to mělo jen v případě ceny vozu, výbava všech tří variant Modelu 3 se liší vlastně jen v provedení litých kol a lepších brzd u nejvýkonnější verze Performance.

Srovnání výbavy

Hyundai Ioniq 6 Power Style 4×2 Tesla Model 3 Long Range
Cena od 1 479 990 Kč 1 539 990 Kč
Počet airbagů 7 6
Nouzové brzdění S - detekce chodců a cyklistů S - detekce chodců a cyklistů
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 15 palců
Navigace S S
Rádio S S
Digitální budíky S - 12,3 palce S - 15 palců
Volant kožený + multifunkční + vyhřívaný veganský potah + multifunkční + vyhřívaný
Bezklíčové odemykání a startování S S
Parkovací senzory S - vpředu a vzadu + kamera pouze kamera
Vyhřívání sedadel S - vpředu a vzadu S - vpředu a vzadu
Automatické stěrače S S
Přední světla LED S - maticové S
Kola litá - 18 palců litá - 18 palců

Hyundai má i na papíře o malinko lepší výbavu než Tesla. Například má dva displeje, Model 3 má vše sdružené na jediné 15palcové centrální dotykové obrazovce. Také má navíc třeba maticová diodová světla vpředu. Tesla ale nabízí ve světě elektromobilů pořád trochu lepší image, byť se třeba nechytá (to platí vlastně i o i4) na 350kW rychlonabíjení a možnost napájet z auta i elektrospotřebiče jako třeba gril, varnou konvici nebo elektrickou kytaru. Oba modely pak nad rámec tabulky nabízejí třeba sledování mrtvého úhlu.

 

Právě se děje

Další zprávy