Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Aveo - 2006

Nárazový test Chevroletu Aveo z roku 2006 je dodnes často uváděn jako příklad toho, jak vypadá málo bezpečný vůz. Vždyť šlo o po hodně dlouhé době první auto, které si odneslo jen jednu hvězdičku. Původně byly dvě, jenomže při čelním nárazu došlo k výraznému stlačení hrudníku od volantu, což by mohlo vyústit v život ohrožující zranění. Vedle toho se posunutím volantu dostala do ohrožení i hlava řidiče, naopak poškození palubní desky znamenalo riziko pro kolena i stehna obou cestujících vpředu. Řidič také dostal nejhorší hodnocení za ochranu nohou. Při bočním nárazu si auto naopak vedlo dobře.

Doplňme ještě, že testované auto bylo vybaveno čelními, bočními i hlavovými airbagy. Záznam nárazového testu sledujte na dalším listu.

 

Právě se děje

Další zprávy