Do města, do terénu i na okruh. Kabrioletů je na českém trhu více než třicet

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2017 9:31
Začíná léto, takže na silnicích bude možné vídat stále více a více automobilů s otevřenou střechou. Až překvapivě široká je jejich nabídka na českém trhu. Vybírat lze z mnoha velikostí, motorizací a konec konců i zaměření.

Na jedné straně je například miniaturní Smart ForTwo a na té druhé superluxusní Rolls-Royce Dawn. Nechybí ani supersporty od Lamborghini nebo Mercedesu, téměř stejnou pozornost si ale zaslouží lehké roadstery (dvoumístné kabriolety) od Alfy Romeo a Mazdy. Závan amerických silnic přináší osmiválcový Ford Mustang.

Mimo konvenční modely je ale možné pořídit i značnou exotiku. Například automobily britských značek Morgan a Caterham. Něco podobného se vyrábí také v Čechách, modely Kaipan jsou však technicky většinou založeny na vozech Škoda, jejich schopnosti tak nebudou tolik ohromující jako u britských výrobků. Na druhou stranu český výrobce nabízí možnost složit si auto svépomocí v garáži z dodané stavebnice.

Mezi klasickými kabriolety je pak již delší dobu možné pozorovat jeden trend. Automobilky se zbavují kdysi populárních pevných skládacích střech a místo kupé-kabrioletů nabízejí modely s klasičtějším, lehčím a stylovějším plátnem. Jak se můžete přesvědčit, pár posledních mohykánů s pevnou střechou ještě pořídit lze, látka ale opět převládá.

Připravili jsme také přehled některých kabrioletů, které se dají jako nové pořídit na českém trhu do 700 tisíc korun. Podívejte se zde.

Foto: Výrobci

Fiat 500C

Nebýt Smartu ForTwo, je Fiat 500C nejmenším kabrioletem na trhu. Je to ale kabriolet z řady těch zajímavějších, žádný jiný totiž nemá stahovací pouze střední část látkové střechy. Ta se navíc nikdy úplně neschová, v duchu retro stylu je srolovaná za zadními sedadly. A právě díky retro designu ani příliš nevadí, že otevřená "pětistovka" kroutí již svou osmou sezonu. Čtveřice motorů nabízí 51 až 77 kW, za zmínku stojí nová speciální edice Riva, inspirovaná světem luxusních jachet. Standardní 500C začíná na 334 900 korunách, což je ze všech otevřených aut na českém trhu nejméně. Abarth umí nabídnout i několik ostrých verzí.

 

Právě se děje

Další zprávy